رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور:

کار مسجدی تشکیلاتی ترین کار در نظام توحیدی است

حجت الاسلام و المسلمین خداداده با اشاره به رسالت کانون های مساجد در تربیت نسل آینده و اهمیت توانمند سازی کادر نوجوان در کانون ها گفت: کار مسجدی تشکیلاتی ترین کاری است که در نظام توحیدی انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین کمال الدین خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز در اردوی توانمندسازی کادر نوجوان کانون های مساجد استان قم که در اردوگاه ملاصدرای کهک در استان قم برگزار شد گفت: یکی از مباحث مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بحث تربیت است و برای اینکه بتواند نسل های آینده را تربیت کرده و به عنوان مومنین مجاهد انقلابی تحویل جامعه بدهد نقش ویژه ای دارد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: ما باید تلاش کنیم تا کادر نوجوان ما به عنوان جانشینان مدیران قدیمی تر در کانون ها تربیت شده و بتوانند کار را تحویل بگیرند و مسئولیت پذیر تربیت شوند.

وی با بیان اینکه توانمند سازی نوجوانان و آشنایی آنان با ساختارها و کار تشکیلاتی موضوع بسیار مهمی است تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، کار باید تشکیلاتی باشد. کار مسجد کار تشکیلاتی است و در واقع کار مسجدی تشکیلاتی ترین کاری است که در نظام توحیدی انجام می شود.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده با بیان اینکه همه علائم کار تشکیلاتی از نماز جماعت تا زمان های معین و مشخص آن، همیاری، همکاری و در همه ی ساحات مختلفی که مسجد دارد قابل مشاهده است افزود: وقتی قرار است یک شخص، مسجدی تربیت شود این فرد یک فرد تشکیلاتی است که به نظامی به نام نظام توحیدی وابسته است و این نظام توحیدی، او را برای لحظه های مهم و لحظاتی که انسان باید به انسان بودنش افتخار کند تربیت می کند.

وی ادامه داد: بنا بر این ما راهی نداریم مگر اینکه فرزندان را با فرهنگ مسجدی تربیت کنیم، فرهنگ مسجد فرهنگ پاکی وتلاش و مجاهدت است و در مسجد انزوا و تنبلی راهی ندارد، هرکسی که مسجدی شد تنبلی و انزوا را نمی بیند بلکه در مقابل، تلاش و کوشش را می بیند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: مساجد ما امروز نیازمند کادر نوجوان است تا مدیریت را یاد بگیرند و در آینده بتوانند مدیریت کنند.

وی  با بیان اینکه تشکیل و توانمندسازی کادر نوجوان که حجت الاسلام حیدری مدیر ستاد کانون های مساجد قم آغاز کرده اند قابل تقدیر است گفت: این حرکت از قم آغاز شده و استان های دیگر هم در حال پیوستن به این عملیات هستند تا مدیران کانون ها در سراسر کشور نوجوانان را جایگزین و جانشین خود در مساجد قرار دهند و دهه هشتادی و نودی های ما بتوانند این سنگر را با قدرت حفظ کنند و کار فرهنگی، هنری و تربیتی مسجد را بر دوش بگیرند.

لازم به ذکر است حجت الاسلام و المسلمین کمال الدین خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در بخشی از این برنامه پای صحبت های دهه هشتادی ها و نودی ها نشست.

یادآور می شود اردوی دو روزه توانمندسازی کادر نوجوان کانون های فرهنگی  هنری مساجد قم روز گذشته با حضور بیش از سیصد نفر از دختران نوجوان آغاز و عصر امروز با حضور بیش از چهارصد نفر از پسران ۱۲ تا ۱۷ سال به کار خود پایان داد که در این دوره  کادر نوجوان در کارگاه های مختلف جذب و ساماندهی، فرهنگی، معاونت آموزش و طرح و برنامه، اردویی و تربیت بدنی و ارتباطات و رسانه شرکت کردند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43853
اخبار مرتبط

نظرات شما