مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان:

استقرار هرگونه واحد صنعتی آلاینده در قم به صلاح نیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بدون تردید استقرار واحدهای صنعتی آلاینده در استان، حتی اگر حداقل استانداردها را رعایت کرده باشد، به هیچ عنوان به صلاح نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، محمدحسین بازگیر در دیدار رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: همه تلاش این اداره کل برای تأمین امنیت و سلامت عمومی جامعه بوده و هیچ مسأله دیگری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در دهه‌های گذشته شاهد استقرار سرریز واحدهای آلاینده از استان های مجاور در قم بوده ایم، گفت: صدور مجوز برای واحدهای صنعتی باید با دقت بسیار بالایی انجام شود که در سال های آتی به مشکلات جدی برخورد نکنیم.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل در راستای حمایت از تولید و اشتغال، حامی و همراه واحدهای صنعتی و خدماتی است، تصریح کرد: وضعیت محیط زیست قم حقیقتا بسیار شکننده است و تاب و تحمل هیچگونه فشار زیست محیطی دیگری را ندارد.

بازگیر همچنین گفت: برای ایجاد هماهنگی و تفاهم هرچه بیشتر میان دو دستگاه، باید کارگاه آموزشی آشنایی با ضوابط زیست محیطی برای کارشناسان صمت برگزار شود.

اکبر ابدالی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این دیدار بر ضرورت تعامل با اداره کل محیط زیست تأکید کرد و گفت: ما به دنبال حمایت و استقرار واحدهای صنعتی پاک و دانش بنیان در این استان هستیم.

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44023
اخبار مرتبط

نظرات شما