معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران خبرداد:

تمهیدات مسجد مقدس جمکران برای صرفه جویی موثر در مصرف برق

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران از برنامه ریزی این مکان مقدس برای کاهش موثر مصرف برق و کمک به مدیریت بار در گرمترین روزهای تابستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ابراهیم صدوقی با اشاره به شرایط حساس استان و کشور از نظر منابع انرژی به ویژه برق، بر نقش اعتاب مقدس به عنوان یکی از اثرگذارترین اماکن برای الگو سازی مصرف بهینه انرژی در جامعه تأکید و اظهار کرد: مسجد مقدس جمکران نیز با هدف همسویی بادستگاه های مربوطه برای صرفه جویی در حوزه انرژی، علی الخصوص برق اقدامات شایسته ای را انجام داده است.

وی ادامه داد: پیرو تاکید تولیت مسجد مقدس جمکران در ارتباط با الزام صرفه جویی مصرف انرژی در تمامی بخش های این مسجد مقدس، بلافاصله کارگروه صرفه جویی مصرف انرژی برق متشکل از مسئولین مرتبط با اماکن این مکان مقدس و کارشناسان برق مسجد برگزار و مقرر شد باقید فوریت در این خصوص برنامه ریزی، تامین بودجه و اقدام لازم انجام شود.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران از تعمیر و به روز رسانی ژنراتور برق خبرداد و گفت: در چند روز آینده، درساعات پیک مصرفِ برق، ژنراتور در مدار قرار می گیرد و با این کار حجم زیادی از جریان برق در زمان پیک، صرفه جویی می شود.

صدوقی افزود: برنامه ریزی هایی هم در ارتباط با محدودسازی فضای مساجد و شبستان های این مکان مقدس و تعدیل وسایل سرمایشی در ایام غیر پیک جمعیتی صورت گرفته است.

وی در پایان با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران از پیشنهادات علمی پژوهشگران، موسسات و دستگاه های علمی پژوهشی و دانش بنیان در ارتباط با روش های استفاده بهینه از تکنولوژی جهت تامین سرمایش وگرمایش این مکان مقدس با استفاده حداقلی از منابع انرژی علی الخصوص انرژی برق استقبال میکند، خاطرنشان کرد: هر ساله بیش از بیست میلیون زائر به مسجد مقدس جمکران مشرف می شوند و مسئولین این مکان مقدس همه تلاش خود را جهت تسهیل بهره مندی مشتاقان و ایجاد فضای معنوی و قدسی برای استفاده روحی و فکری مؤمنان، به کار می برند.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44077
اخبار مرتبط

نظرات شما