مدیرکل کمیته امداد قم:

۷۵ درصد زکات در معیشت نیازمندان هزینه می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم، گفت: از مجموع زکات دریافتی ۲۵ درصد در پروژه‌های عمرانی و امور عام‌المنفعه مانند ساخت مسجد، درمانگاه و از این موارد و ۷۵ درصد در امور معیشتی محرومان و نیازمندان هزینه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست شورای زکات استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: پیش‌بینی دریافت زکات ما در سال گذشته ۱۹ میلیارد تومان بود، ولی بالغ بر ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان درآمد حاصل شد که ۱۳۸ درصد رشد نسبت به‌پیش بینی‌ها را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه در استان قم حدود ۶۷ روستا در پرداخت زکات مشارکت داشتند، گفت: طی یک سال گذشته ۹ مرکز نیکوکاری تخصصی زکات در بخش‌های مختلف قم تأسیس شده که عمده درآمد‌های شورای زکات مربوط به همین مراکز نیکوکاری است و بخش اعظم این درآمد‌ها در همان مراکزی که حاصل می‌شود هزینه می‌شود.مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم با بیان اینکه هر سال نسبت به سال گذشته شاهد رشد پرداخت زکات توسط مردم هستیم گفت: سال گذشته ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت شده، ولی امسال از ابتدای سال تا آخر تیرماه ۲۵ میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان زکات پرداختی داشته‌ایم که تا آخر سال یقیناً نسبت به سال گذشته رشد خواهد داشت.
وی با بیان اینکه از مجموع زکات دریافتی ۲۵ درصد در پروژه‌های عمرانی و امور عام‌المنفعه و ۷۵ درصد در امور معیشتی محرومان و نیازمندان هزینه می‌شود، افزود: هزینه امور معیشتی نیازمندان از قبیل تهیه جهیزیه، لوازم‌خانگی، امور درمانی، مسکن، پوشاک و هزینه‌های امدادی و خدماتی و هزینه‌های امور عمرانی مانند ساخت و مرمت مساجد، درمانگاه، غسالخانه و از این موارد است که از این محل پرداخت می‌شود.
مسعودیان راد با بیان اینکه ۲۰ درصد کل زکات استان قم زکات واجب و ۸۰ درصد زکات مستحب است، تصریح کرد: به‌طورکلی مبالغی که از محل زکات واجب و مستحب جمع‌آوری می‌شود با رویکرد اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی هزینه می‌شود.
گفتنی است شبکه‌سازی زکات بخش‌های قنوات، سلفچگان و دستجرد، فرهنگ‌سازی مؤثر برای پرداخت زکات با تهیه کلیپ در صداوسیما، نیازسنجی محرومان روستا‌ها و بخش‌ها توسط کمیته امداد و رفع نیاز محرومان توسط شورای زکات از محل معادن و مؤدیان زکات، تبلیغات محیطی با موضوع زکات و اختصاص مبلغ اختصاصی برای ترویج زکات در بخش سلفچگان قم از جمله مصوبات این نشست بود.
در پایان این نشست از برخی ائمه جمعه و فرمانداران استان قم که در راستای ترویج فرهنگ زکات فعالیت کردند با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد.




انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/44433
اخبار مرتبط

نظرات شما