مدیرکل هواشناسی قم:

بارش باران در قم ۵۴ درصد کاهش یافت

مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: ‌ نسبت به دوره بلندمدت (دوره آمار ۳۰ساله)، میانگین بارش باران در این استان از فروردین تا پایان تیرماه امسال ۵۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهران حیدری بنی بیان کرد: ‌ مطابق گزارش‌های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، میانگین بارش سال زراعی جاری ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تا پایان تیرماه در استان قم ۱۰۱.۴ میلی‌متر بود که این آمار نسبت به دوره بلندمدت که ۱۵۰.۱ میلی‌متر ثبت شده، حدود ۳۲.۴ درصد کمتر و نسبت به سال زراعی قبل که ۱۲۱.۵ میلی‌متر بود، حدود ۱۶.۵ درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به اینکه سال زراعی از یکم مهرماه هرسال آغاز می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه دارد افزود: ‌همچنین جمع بارش باران در چهار‌ماهه سال زراعی جاری در ایستگاه شکوهیه قم ۷۵.۵ میلی‌متر بوده است که نسبت به دوره آماری بلندمدت که ۱۴۱ میلی‌متر بود، حدود ۴۷ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۴۶.۶میلی متر بود، حدود ۵۱ درصد کمتر شده است.
حیدری بنی ادامه داد: شاخص‌های خشکسالی استان قم نشان می‌دهد که در شرایط حاضر تقریباً تمامی مناطق استان با خشکسالی شدید تا بسیار شدید همراه است که باید موردتوجه مسئولان و کشاورزان استان قرار گیرد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/44587
اخبار مرتبط

نظرات شما