مدیرکل نوسازی مدارس استان قم:

تحقق عدالت آموزشی و ایجاد مدارس اثربخش و تحولی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با اشاره به برگزاری سی و هفتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور ، از پیگیری تحقق عدالت آموزشی با محوریت احداث مدارس اثربخش و در جهت رفع عقب ماندگی های انباشته شده بویژه در مناطق محروم استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  احمدرضا اجتهادی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد : سی و هفتمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش کشور از بیست و پنجم تا بیست و هفتم مرداد ماه به صورت وبیناری و با شعار «معلم تمدن ساز ، مدرسه اثربخش ، ایران قوی» در همه استان ها و از جمله استان قم برگزار شد .
وی افزود : یکی از مهمترین مولفه ها و عوامل موثر در تبلور و اجرایی شدن عبارت «مدرسه اثر بخش» که در شعار این اجلاس آمده، هویت بخشی به کالبد و فضاهای آموزشی است .
مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد : فضاهای آموزشی باید به معنای واقعی ، تجلی بخش هویت اسلامی ، فرهنگ متمدن ایرانی و البته جاذب برای دانش آموزان و بهره برداران باشد و از این رو ضروریست تا این مهم به صورت مرحله به مرحله پیگیری شود تا مدارس تحولی به لحاظ فضا شکل بگیرند .
اجتهادی اضافه کرد : در این باره می توان به مواردی مانند مسجدمحور شدن نمازخانه های مدارس ، دومنظوره سازی مدارس در راستای اهداف پدافند غیرعامل ، امکان بهره برداری از مدارس و فضاهای ورزشی آن ها در ساعات غیر آموزشی توسط مردم ، استفاده از مصالح سنتی همچون آجر و کاشی در نما و نازک کاری و پیش بینی امکان خودکفایی مدارس اشاره کرد تا از طریق آن ها ، اثربخشی مدارس را به شکل مناسبی بهبود داد .
مدیرکل نوسازی مدارس استان همچنین خاطرنشان کرد : یکی از کلید واژه های مطرح شده در اجلاس سی و هفتم ، پیگیری تحقق عدالت آموزشی در کشور بود که در این راستا ، برنامه ملی «فضاهای آموزشی - معلم سوم» هم در کلام مقام عالی وزارت مورد توجه قرار گرفت .
اجتهادی با تصریح بر این که عدم توجه به این کلیدواژه در سالهای گذشته سبب محرومیت و عقب ماندگی تعدادی از استان های کشور و از جمله قم به لحاظ سرانه آموزشی شده است گفت : متاسفانه استان قم به لحاظ سرانه آموزشی ، بیست و هفتمین استان و همچنین به لحاظ تراکم کلاسی ، سومین استان کشور است .
وی در ادامه تاکید کرد : تردیدی نیست که  کمبود حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان نسبت به میانگین سرانه آموزشی کشور ، نتیجه عدم توجه به عدالت آموزشی در طول سالیان متمادی گذشته بوده که البته امید است با رویکردهای جدید مطرح شده در سطح وزارت آموزش و پرورش ، شاخص های توزیع منابع در راستای رفع عقب ماندگی استان های با سرانه آموزشی کمتر از میانگین سرانه آموزشی کشور باشد .

انتهای پیام/



http://qomefarda.ir/44684
اخبار مرتبط

نظرات شما