مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم:

ظرفیت پهنای باند ورودی به قم ۱۶۶ درصد افزایش یافت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: ظرفیت پهنای باند ورودی استان به ۹۶۰Gbps رسیده که نشان از رشد بیش از ۱۶۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جواد غلام‌پور با اشاره به عملکرد دوساله این اداره کل، افزود: ظرفیت شبکه انتقال استان به ۲۶۰.۵۴Gbps رسید که نشان از رشد بیش از ۱۳۶ درصدی در مقایسه با سال ۱۴۰۰ دارد.
وی با بیان اینکه ظرفیت کل شبکه دیتای داخلی استان به ۵۶۰Gbps ارتقا یافته که حاکی از رشد بیش از ۷۵ درصدی است، تصریح کرد: ظرفیت قابل‌واگذاری دیتای داخلی استان نیز به ۲۸۰Gbps رسیده که از رشد نزدیک به ۸۰ درصدی حکایت دارد.
غلام‌پور ادامه داد: ظرفیت تبادل اطلاعات قم نیز طی دو سال اخیر به ۴۰۰Gbps رسیده که رشد بیش از ۹۰۰ درصدی در این حوزه را نشان می‌دهد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم یادآور شد: ظرفیت واگذارشده دیتای داخلی استان به ۴۴۵Gbps افزایش پیدا کرده در مقایسه با سال ۱۴۰۰ افزون بر ۳۵ درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بارز قم اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پر سرعت و شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان تنها استان صددرصدی کشور است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، اظهار داشت: اتصال ۳۰ سایت و مرکز مخابراتی روستایی به شبکه فیبر نوری استان و کسب رتبه نخست کشور در پاسخگویی به شکایات ارتباطی و فناوری اطلاعات با میانگین زمانی کمتر از دو روز، از دستاوردهای دیگر استان قم در ۲ سال گذشته بوده است.
غلام‌پور با اشاره به وضعیت مطلوب سرعت اینترنت و داده در قم، عنوان کرد: بیش از ۹۵ درصد از جمعیت استان از اینترنت نسل چهارم برخوردار هستند.
وی همچنین بیان داشت: در سطح جاده‌های استان قم شاهد پوشش ۹۹ درصدی ارتباطات همراه هستیم که به نوبه خود یک دستاورد و اقدام مهم است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/44757
اخبار مرتبط

نظرات شما