فرماندار قم:

۱۹ هزار اشتغال پایدار در قم ایجاد شد

فرماندار قم گفت: با اقدامات و برنامه‌های انجام شده طی چند ماه گذشته برای ۱۹ هزار نفر شغل پایدار در استان قم ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عباس ذاکریان   در آیین گفت‌وگوی بی‌واسطه مسوولان با مردم که به مناسبت هفته دولت هرشب در یکی از مساجد استان قم برگزار می‌شود، با اشاره به اینکه دولت و مسوولین باید اقدامات انجام شده را برای مردم تبیین کنند، یادآور شد: این گزارش اقدامات، محدود به هفته دولت نیست بلکه مسوولان باید به صورت مداوم در میان مردم باشند.

فرماندار قم با بیان اینکه دولت سیزدهم ماهانه ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بدهی‌های دولت قبل را پرداخت می‌کرد، اظهار داشت: همچنین در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم فروش نفت در کم‌ترین میزان خود پس از انقلاب بود.

وی با اشاره به اینکه تمام نگاه دولت قبل به برجام بود، مطرح کرد: در برجام نیز ما به تمام تعهدات خود عمل کردیم ولی هیچ تحریمی‌ برداشته نشد.

ذاکریان با بیان اینکه دولت سیزدهم با تمام این مشکلات مسیر خود را پیش گرفته است، عنوان کرد: در هفته دولت در استان قم ۴۰۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی مستقیم برای دو هزار و ۸۰۰ نفر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در بازه زمانی سال ۱۴۰۱ برای ۱۹ هزار نفر شغل پایدار ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: مدرسه‌سازی در استان قم طی مدت زمان دوسال گذشته ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

فرماندار قم با بیان اینکه ساخت پست ۴۰۰ کیلو ولت در مدت زمان ۸ ماه انجام شد، تصریح کرد: این پست یکی از نیازهای اساسی شهر قم بود.

وی با اشاره به اینکه امسال مصرف برق در کشور رکورد زد، یادآور شد: اگر در طول دهه گذشته به اندازه کافی نیروگاه ساخته بودیم با مشکلات کمبود انرژی مواجه نبودیم.

ذاکریان ادامه داد: امسال تمام تلاش دولت بر این بود که در بخش خانگی خاموشی نداشته باشیم و اگر موردی بوده است در اثر حوادث رقم خورده است.

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته دولت ایستگاه CGS گاز در شهرک شکوهیه به بهره‌برداری رسید که گازرسانی به استان قم را پایدار می‌کند، اظهار داشت: در بحث آب و فاضلاب نیز اقدامات مطلوبی شکل گرفته است ولی هنوز با وضعیت مدنظر فاصله داریم.

فرماندار قم با اشاره به اینکه قم سومین شهر سبز کشور است، عنوان کرد: یکی از علت‌های کمبود فضای سبز در منطقه ۶ بافت متراکم مسکونی است.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر نهایی شده است، مطرح کرد: در مواردی عدم هماهنگی شهرداری با دستگاه‌های مختلف، موجب هدر رفت بیت المال می‌شود که باید این رویه اصلاح شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44918
اخبار مرتبط

نظرات شما