مدیر کانون فرهنگی مسجد امام سجاد (ع):

استفاده از ظرفیت رسانه به پویایی مساجد کمک می‌کند

مدیر کانون فرهنگی مسجد امام سجاد (ع) گفت: استفاده از ظرفیت رسانه و شبکه‌کردن مساجد به پویایی مساجد کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، احمد شهبازی، مدیرمسئول بسیج و کانون فرهنگی مسجد امام سجاد (ع) نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به برنامه های مختلف این مسجد، اظهار داشت:در این مسجد تفاوتی بین بسیج، کانون و مسجد نبوده و همه با یک محوریت و مسئولیت واحد تحت‌نظر امام‌جماعت مسجد فعال است.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام سجاد (ع) با اشاره به اینکه در این مجموعه گروه جهادی محبان امام سجاد (ع) نیز در حال خدمت‌رسانی است، گفت: همچنین این مجموعه دارای هیئتی به نام محبان السجاد (ع) هم است که یکی از هیئت‌های قدیمی قم و تراز انقلاب بوده که از دهه ۷۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی اضافه کرد: از طرفی هم این مجموعه هیئت دیگر دانش‌آموزی به نام کبوتران حرم دارد، پایگاه بسیج و کانون خواهران این مجموعه هم با نام معراج فعالیت دارد.
شهبازی افزود: هیئتی هم توسط خواهران این مجموعه به نام مکتب الزهرا برپا شده است که سه‌شنبه‌ها برنامه دارد و حدود یک سال از عمر این هیئت می‌گذرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت‌ها و برنامه های این مجموعه به چند قسمت تقسیم می‌شود، گفت: یکی از عرصه‌های فعالیت این مجموعه فعالیت‌های فرهنگی است. در همین راستا حدود ۲۰۰ نفر که حدود ۶۰ نفر دانش‌آموز ابتدایی و متوسطه اول، حدود ۴۰ نفر متوسطه دوم و مابقی از دانشجویان و شاغلین هستند که باهمت و حضور همین نوجوانان و جوانان برنامه‌ها در حال اجرا است.
مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام سجاد (ع) با اشاره به فعالیت‌های خیریه امام سجاد (ع)، عنوان کرد: خیریه این مجموعه به دلیل وجود حساسیت‌های خود با مدیریت امام‌جماعت مسجد فعالیت می‌نماید و تقریباً ۱۰۰ نفر خانواده نیازمند را تحت پوشش دارد.
وی تصریح کرد: از فعالیت‌های دیگر این مجموعه خانه سبز است که با همکاری سپاه از سال ۱۴۰۰ در خیریه مرحوم دکتر اسداللهی برگزار می‌شود. کلاس‌های مشاوره، دوره‌های آموزشی تربیت فرزند، دوره‌های همسرداری و مشاوره‌های فردی در این مجموعه برقرار است.
همچنین از خدمات پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون با همکاری بسیج علوم پزشکی گفت که هر دو ماه یکبار با استفاده از پزشکان عمومی، متخصص اطفال و خدمات پرستاری خدمت‌رسانی دارد.
وی خاطرنشان کرد: در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی برنامه های مختلفی توسط مسجد برگزار می‌شود.
مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام سجاد (ع) با اشاره به راهکارهای پویایی مساجد، گفت: یکی از اقدامات بسیار مناسب در مسئله پویاتر شدن مساجد شبکه‌کردن مساجد با یکدیگر است.
وی اضافه کرد: دراین‌خصوص می‌تواند به اجرای برنامه غدیر اشاره کنیم که این برنامه با همکاری مساجد محل و حوزه مقاومت بسیج برگزار شد. این برنامه متشکل از چندین برنامه بود که یکی از این برنامه توزیع بسته‌های معیشتی و مؤمنانه است. اطعام ظهر غدیر از برنامه های دیگر بود. در این برنامه چون مسئله همکاری و هماهنگی بین مساجد وجود داشت کالا و تجهیزاتی که بین مساجد اضافه بود بین مساجد موردنیاز توزیع شد.
شهبازی اضافه کرد: یکی از برنامه های دیگر استفاده از ظرفیت‌های تفریحی، آموزشی و ورزشی مساجد بود. در این برنامه امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی بین مساجد با یکدیگر به اشتراک گذاشته شد تا در جهت اجرای برنامه‌ها استفاده شود.
وی تأکید کرد: از برنامه های دیگر برای پویاتر شدن مساجد مسئله رسانه است، با کمک رسانه مشکلات و معضلات محل، مطالبات مردم و… احصاء شده و می‌توان در خصوص رفع آنها از ظرفیت رسانه استفاده کرد.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/44984
اخبار مرتبط

نظرات شما