مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم خبر داد:

خدمات هلال‌احمر قم در عراق برای زائران اربعین

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم گفت: بیش از ۲۵ هزار زائر اربعین حسینی از خدمات امداد و درمان هلال‌احمر قم در کشور عراق بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدرضا بهرامی با اشاره به نهمین سال متوالی فعالیت جمعیت هلال‌احمر در ایام ماه صفر و اربعین حسینی گفت: با هماهنگی و پیش‌بینی هیئت پزشکی هلال‌احمر، نیرو‌های داوطلب امدادی و درمانی جمعیت هلال‌احمر استان قم همچون سال‌های گذشته، ارائه خدمات امدادی درمانی به زائران راهپیمایی اربعین حسینی (ع) را در حدود بیست روز در کشور عراق و استان قم بر عهده دارند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم با بیان اینکه تاکنون ۲۵ هزار و ۵۸۳ زائر اباعبدالله الحسین (ع) از خدمات درمانی هلال‌احمر قم استفاده کرده‌اند افزود: این خدمات شامل ویزیت، پانسمان، تزریقات، نوار قلب، دارو، خدمات سرپایی و اعزام به مراکز درمانی در درمانگاه‌های دو موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا در عمود ۱۰۸۰ و موکب اهالی قم المقدسه در شهر کربلا می‌شود.
وی گفت: ۵۶ نفر در دارالشفای موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا و ۵۶ نفر در موکب اهالی قم المقدسه در کربلای معلی با ۵ نوع خودرو و همچنین ٤۸ نفر در مسجد مقدس جمکران و امامزاده شاه سید جمال‌الدین استان قم، در دو بخش خواهران و برادران میزبان زائران هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم با اشاره به اعزام ۱۴ زائر با علائم بیماری‌های قلبی و گرمازدگی به بیمارستان‌های عراق پس از طی مراحل درمانی در این مجموعه افزود: پز‌شک‌های عمومی و متخصص، پرستار، تکنسین دارویی و فوریت‌های پزشکی، مترجم، پذیرش، انتظامات و جمعی از امدادگران و نجاتگران فعالیت خود را تا دو روز پس از اربعین در کشور عراق ارائه خواهند کردند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45025
اخبار مرتبط

نظرات شما