مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم مطرح کرد:

افزایش ۸۰ درصد کمک‌های مردمی و ۵۰ درصدی صدقه در قم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم با اشاره به پرداخت ۵۸ مورد وام اشتغال به ارزش ۳۵ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد قم، گفت: کمک‌های مردمی به کمیته امداد امام خمینی استان قم در پنج ماه سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته رشد ۸۰ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت‌الاسلام مهری  ظهر امروز در نشست خبری خود با ارائه گزارش از عملکرد کمیته امداد در پنج‌ماهه ابتدایی سال جاری، اظهار داشت: هر فعالیتی که در کمیته امداد انجام می‌شود باید شفاف باشد و هر خدمتی که صورت می‌گیرد باید اطلاع‌رسانی شود.
وی ادامه داد: کمیته امداد استان قم بیش از ۲۱ هزار خانواده را تحت پوشش دارد که در مجموع بیش از ۳۸ هزار نفر می‌شود.

ارائه ۱۶۰ میلیارد تومان خدمات حوزه حمایت و سلامت خانواده
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم با اشاره به اینکه در پنج حوزه خدمت‌رسانی می‌کنیم، گفت: یکی از حوزه‌های خدمت‌رسانی حوزه حمایت و سلامت خانواده است.
وی ادامه داد: در این حوزه به بیش از ۲۰ هزار خانواده در پنج‌ماهه ابتدایی سال جاری بسته کمک معیشتی  به مددجویان ارائه شد که مجموع این کمک‌ها ۹۱۲ میلیارد ریال است.
حجت‌الاسلام مهری با اشاره به پرداخت کمک‌هزینه تغذیه برای مادران باردار، گفت: در پنج ماه نخست امسال ۷۴ مورد کمک‌هزینه به ارزش بیش از یک میلیارد پرداخت شده است.
وی عنوان کرد: ارائه خدمات درمان به بیش از ۱۱ هزار نفر، ارائه خدمات به بیماران صعب‌العلاج به بیش از ۲ هزار نفر، پرداخت کمک‌هزینه اجاره مسکن، کمک به امر ازدواج، پرداخت وام ضروری، پرداخت وام ودیعه مسکن و کمک‌های مورد از دیگر خدمات کمیته امداد استان قم است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم با اشاره به اینکه در حوزه حمایت و سلامت ۱۶۰ میلیارد تومان خدمات ارائه شده است، گفت: در این حوزه ۳۱ میلیارد تومان هم تسهیلات پرداخت شده است.

پرداخت ۵۸ مورد وام اشتغال به ارزش ۳۵ میلیارد ریال
وی در ادامه با اشاره به حوزه اشتغال و خودکفایی، گفت: در این پنج ماه ابتدایی سال جاری ۵۸ مورد وام اشتغال به میزان مجموع بیش از ۳۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.
حجت‌الاسلام مهری با اشاره به وام‌های پرداخت شده، گفت: وام قرض‌الحسنه ۳۰ مورد، وام صندوق امداد ولایت ۱۳ مورد، ۳۲ مورد کاریابی و هفت مورد آموزش کسب‌وکار در این پنج‌ماهه برای مددجویان انجام شده است.

۱۷ میلیارد ریال تسهیلات مسکن پرداخت شده است
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم در ادامه با اشاره به حوزه مسکن و امور مهندسی ساختمان، گفت: در این حوزه دو مورد کمک‌هزینه خرید مسکن، سه مورد احداث و تکمیل و ۹۸ مورد تعمیر مسکن مددجویان انجام شده است.
وی افزود:  جمع خدمات ارائه شده برای حوزه مسکن بیش از ۵۵ میلیارد ریال است و جمع تسهیلات پرداخت شده در این حوزه ۷۶ مورد به میزان ۱۷ میلیارد ریال است.

۷۰۹۳ دانش‌آموز و ۶۶۶ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد قم هستند
حجت‌الاسلام مهری در ادامه با اشاره به حوزه امور فرهنگی گفت: این حوزه یکی از فعالیت‌های مهم در کمیته امداد امام خمینی است. در این زمینه هفت هزار ۹۳ دانش‌آموز، ۶۶۶ دانشجو تحت حمایت کمیته هستند.
وی ادامه داد: برگزاری ۷۱۰ مورد اردوی آموزشی تربیتی زیارتی، برگزاری دوره‌های آموزش مهارت زندگی به تعداد یک هزار ۱۶۷ نفر، تأمین شهریه ۷۹ نفر دانشجو، پرداخت هفت مورد کمک‌هزینه تحصیلی و ارائه دو هزار ۳۳۳ مورد خدمات مشاوره تخصصی توسط کمیته امداد به نیازمندان از دیگر خدمات این حوزه است.

افزایش  ۸۰ درصد کمک‌های مردمی نسبت به پنج ماه مشابه سال گذشته
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم با اشاره به حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی، عنوان کرد: این حوزه مردم پایه و مردم‌محور است و فعالیت‌های آن کاملاً مردمی است.
وی ادامه داد: در پنج ماه سال گذشته ۱۰۲ میلیارد تومان کمک‌های مردمی داشتیم که این رقم در پنج ماه سال جاری به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.

رشد
۵۰ درصدی صدقه در ماه نخست سال جاری نسبت به سال قبل
حجت‌الاسلام مهری با اشاره به رشد
۵۰ درصدی صدقه در سال جاری، گفت: در پنج ماه سال جاری بیش از ۱۷ میلیارد تومان صدقه جمع‌آوری‌شده است.
وی خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۶۰۰ یتیم و محسنین توسط ۳۷ هزار حامی کمک می‌شوند. تمامی کمک‌هایی که توسط حامیان به محسنین و ایتام وجود دارد مستقیم به‌حساب این اشخاص توسط خود حامی واریز می‌شود. در این زمینه کمیته امداد فقط یک حلقه وصل است.

پیش‌بینی کمک ۲۰۰ میلیاردی مردم در جشن عاطفه‌های امسال
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و گفت: هفت هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد استان قم هستند.
وی ادامه داد: سال گذشته مجموع درآمد جشن عاطفه‌ها ۱۲۷ میلیارد ریال بوده است که امسال پیش‌بینی می‌کنیم این مقدار کمک به ۲۰۰ میلیارد ریال برسد. البته تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال آن جمع‌آوری‌شده است.
حجت‌الاسلام مهری با اشاره به راه‌های پرداخت کمک برای جشن عاطفه‌ها، گفت: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۱۲۵ و یا با کد دستوری #1*025*8877* می‌توانند پرداخت کنند و همچنین کمک‌های غیرنقدی به شعب کمیته امداد و مراکز نیکوکاری و پایگاه‌های سطح شهر مراجعه کنند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/45288
اخبار مرتبط

نظرات شما