مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی قم خبر داد:

تشکیل ۵۰ پرونده تخلف واحد‌های فروش لوازم موردنیاز دانش‌آموزان

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان قم از تشکیل ۵۰ پرونده تخلف، گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و... واحد‌های صنفی فروش لوازم موردنیاز دانش‌آموزان در طرح بازرسی بازگشایی مدارس خبر داد.

مهدی ریاضی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: هم‌زمان با پایان طرح نظارت اربعین که با همکاری دستگاه‌های مختلف در سطح بازار، مجتمع‌های بین‌راهی، شرکت‌های مسافربری و  واحد‌های اقامتی بازرسی‌های مختلفی انجام دادیم در پایان فصل تابستان و ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها طرح گشت مشترکی با سازمان صنعت، معدن و تجارت و اصناف قم به‌صورت روزانه انجام شد.
مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان قم ادامه داد: از واحدهای فروش لوازم‌التحریر، کیف و کفش، پوشاک بازرسی به عمل آمد و در این زمینه بیش از ۵۰ پرونده تخلف تشکیل شده و به شعب تعزیرات حکومتی ارجاع شده است و به‌صورت خارج‌ازنوبت تا ۱۰ مهرماه سال جاری رأی صادر شود.
وی گفت: این تخلفات از جمله گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور فروش و تداخل صنفی که برخی از واحد‌های صنفی اقدام به فروش صنف غیر می‌کردند بود.
ریاضی عنوان داشت: بعضاً از پرونده‌ها سوی برخی از دستگاه‌های مرتبط مانند اتاق اصناف تشکیل شده و برخی پرونده‌ها نیز در گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی با دستگاه‌های مربوط تشکیل شده است. مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان قم خاطرنشان کرد: با همکاری آموزش‌وپرورش استان از مدارس غیرانتفاعی نیز بازرسی‌هایی انجام داده‌ایم و در مواردی که وجه خارج از تعرفه دریافت شده بود تذکراتی داده شده و وجه به والدین عودت داده شد.
وی گفت: همچنین جلساتی با مدیران مدارس در خصوص هزینه فرم مدارس با حضور نمایندگان آموزش‌وپرورش، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اصناف داشتیم تا بر افرادی که کاندید دوخت و تولید فرم مدارس بودند نظارت صورت گیرد.
ریاضی عنوان داشت: از شهروندان و اولیای دانش‌آموزان می‌خواهیم اگر واحد صنفی گران‌فروشی داشتند و یا مدارس غیرانتفاعی و دیگر مدارس تخلفی برای دریافت وجه اضافه داشتند به سامانه ۱۲۴ سازمان صمت و یا سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی استان قم اطلاع دهند.
انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/45327
اخبار مرتبط

نظرات شما