معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم:

خطر سیلاب‌های پیراشهری در قم جدی است

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: خطر سیلاب‌های پیراشهری در شهر قم جدی است و باید تدابیر لازم دراین‌خصوص اندیشیده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی اصفهانیان مقدم، معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم در جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی با مدیرکل بازرسی که در محل سالن جلسات اداره کل بازرسی استان برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های شهرداری قم در جهت مقابله و آمادگی با بارندگی‌های احتمالی در فصل پاییز و زمستان اظهار کرد: خطر تهدید پنج نقطه بحرانی و حادثه‌خیز در خصوص سیلاب‌های پیراشهری در بالادست قم و خارج از حریم قانونی شهر و خدمات شهری موضوعی جدی است.  
او با اشاره به مناطق حادثه‌خیز در زمینه بروز سیلاب افزود: محدوده بالادست بوستان جوان و حوضه آبریزکوه یزدان، محدوده بالادست جاده اراک، محدوده بالادست بلوار ظهور، جمکران و کوه دوبرادران، رینگ شهرک دانشگاهی و سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان و محدوده بالادست جاده ساوه و جعفریه پنج نقطه مهم و حادثه‌خیز در شهر قم است.  
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: شهرداری اقدامات و تدابیر لازم در راستای افزایش ایمنی و پیشگیری از بروز سیلاب ناشی از بارندگی‌های شدید و سیل‌آسا را در سطح شهر انجام داده است، اما در محدوده پیرامون شهر دستگاه‌های ذی‌ربط با محوریت مدیریت بحران استان باید وارد عمل شوند.
اصفهانیان مقدم از اقداماتی همچون اجرای کامل پروژه‌ای آبخیزداری و آبخوان‌داری و احداث کانال‌های انحرافی و هدایت سیلاب در مواقع بارندگی‌های شدید خبر داد و گفت: اجرای طرح‌های پیشگیرانه و کنترلی امری ضروری و این گامی مؤثر در پیشگیری از حوادث احتمالی و خسارت‌های جبران‌ناپذیر به مستحدثات و اموال عمومی و خصوصی شهروندان است.




انتهای پیام/


منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
http://qomefarda.ir/45636
اخبار مرتبط

نظرات شما