مدیرکل استاندارد قم:

وضعیت استاندارد وسایل تفریحی قم پیوسته کنترل می‌شود

مدیرکل استاندارد قم گفت: این استان دارای ۲۳ مجموعه تفریحی با ۲۶۱ وسیله بازی و سرگرمی است که وضعیت گواهی و اعتبار استاندارد آن‌ها به‌صورت مستمر مورد پایش قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدهادی سماواتی ضمن بیان گزارشی از وضعیت استاندارد وسایل تفریحی موجود در استان قم تا پایان مهرماه سال جاری، بیان داشت: استان قم دارای ۲۳ مجموعه‌ تفریحی شامل ۲۶۱ وسیله بازی و سرگرمی می‌باشد که از این تعداد ۱۱۶ وسیله دارای گواهینامه استاندارد معتبر و ۱۱۹ وسیله دارای گواهینامه استاندارد فاقد اعتبار است که این موارد در حال طی مراحل بازرسی و تمدید اعتبار گواهی هستند.
وی افزود: همچنین ۲۶ وسیله تفریحی در استان قم فاقد گواهی معتبر است که باتوجه‌به شرایط فصلی، این وسایل هم‌اکنون غیرفعال هستند و متولیان آن‌ها حتماً باید تا قبل از شروع فعالیت نسبت به اخذ گواهی استاندارد موردنیاز، اقدام‌های لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: همچنین استان قم دارای ۱۹۱ زمین‌بازی شامل ۲۲۰ وسیله می‌باشد که کلیه وسایل دارای استاندارد ساخت دارند، در همین رابطه ۶۶ وسیله دارای گواهی بهره‌برداری معتبر و ۱۵۴ وسیله نیز در حال بازرسی و اخذ گواهینامه بهره‌برداری هستند.
مدیرکل استاندارد قم تأکید کرد: در صورت مشاهده بهره‌برداری از تجهیزات غیراستاندارد، این اداره کل بر اساس وظایف قانونی خود نسبت به انجام اقدام‌های حقوقی لازم از جمله پلمب آن وسیله تفریحی مبادرت می‌نماید.
گفتنی است مسئولان اداره کل استاندارد قم همواره تأکید دارند یکی از مهم‌ترین راهکارهای ترویج بیش‌ازپیش استاندارد در استان، استفاده از ظرفیت رسانه‌هاست و در همین راستا تلاش دارند پیام‌های موردنظر خود در خصوص اهمیت استاندارد و لزوم استفاده از کالاهایی که علامت استاندارد دارند را، از این طریق به اطلاع مردم برساند.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری ایرنا
http://qomefarda.ir/45792
اخبار مرتبط

نظرات شما