رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم:

گردشگری کشاورزی در قم فعال می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: به‌منظور معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های کشاورزی قم در حوزه‌‌های مختلف از جمله تولید محصولات باغی و جذب سرمایه‌گذار برای توسعه این بخش‌ها، گردشگری کشاورزی در قم فعال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدرضا حاجی رضا بیان داشت: کشاورزی قم برای توسعه نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و گردشگری کشاورزی یکی از بهترین راهکارهای جذب سرمایه در این بخش است، در این حالت فرصتی فراهم می‌شود تا فعالان اقتصادی و اقشار مختلف مردم از نزدیک با حضور در مزارع و باغات با ظرفیت‌های کشاورزی این استان آشنا شوند و در صورت تمایل در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.
وی افزود: قم، به دلیل موقعیت زیارتی و همچنین جایگاه دینی که در جهان اسلام دارد، علاوه بر هم‌وطنانمان، سالانه پذیرایی جمعیت میلیونی از زائران کشورهای دیگر به‌خصوص کشورهای اسلامی منطقه است که در صورت معرفی ظرفیت‌های کشاورزی قم و تشویق آنان به سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توانیم شاهد تحولی چشمگیری در حوزه کشاورزی استان باشیم.
وی ادامه داد: بر اساس راهبردهای موردنظر استان در زمینه سرمایه‌گذاری، از علاقه‌مندان به فعالیت در بخش کشاورزی قم به‌خصوص در حوزه ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی در کنار باغات و مزارع استان، حمایت‌های لازم به عمل‌ خواهد آمد و تسهیلات خوبی به آنان تخصیص داده می‌شود.
محمدرضا حاجی رضا گفت: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی علاوه بر دستاوردهای اقتصادی موجب تأمین امنیت غذایی مردم است و اگر این موضوع مهم به‌خوبی تبیین شود، فعالان اقتصادی به‌جای بخش‌های غیرمولد دیگر، به طور حتم در این موضوع مشارکت خواهند کرد.
۱۰۴ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان قم وجود دارد، از این میزان به طور میانگین ۶۴ هزار هکتار به زیر کشت می‌رود که ۴۲ هزار هکتار آن مزرعه و ۲۲ هزار هکتار آن باغ است.
گفتنی است به‌طورکلی هفت درصد ارزش‌افزوده استان قم متعلق به بخش کشاورزی است که با گسترش سرمایه‌گذاری و ارتقا ظرفیت تولید، این میزان در حال افزایش است.
به‌طورکلی حدود ۱۴ هزار بهره‌بردار و ۴۰ هزار نفر نیروی کارگری در زمینه تولید محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده است.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری ایرنا
http://qomefarda.ir/45831
اخبار مرتبط

نظرات شما