معاون دانشگاه علوم پزشکی قم:

چرخه تشخیص سرطان در قم با خرید تجهیزات جدید تکمیل می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: این استان با خرید دستگاه "براکی‌تراپی" تنها یک گام تا تکمیل چرخه تشخیص بیماری سرطان فاصله دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی‌ پوررضا اضافه‌ کرد: با خرید این دستگاه که برای نخستین‌بار در قم انجام می‌گیرد، دانشگاه علوم پزشکی استان برای تکمیل تشخیص بیماری سرطان به دنبال خرید دستگاه "پت اسکن" است.
وی تجهیز مراکز درمانی وابسته به دانشگاه به سیستم‌های روزآمد را موردتوجه قرارداد و گفت: در این راستا، پس از اخذ حواله تجهیزات پیشرفته high technology با پیگیری‌های متعدد این اداره و با همکاری مدیریت بودجه دانشگاه، ۱۵۰ میلیارد ریال از طرف معاونت توسعه وزارت بهداشت جهت خرید این تجهیزات تخصیص یافت.
وی با بیان اینکه این بودجه به‌منظور تأمین دستگاه‌های براکی‌تراپی و سی تی آنژیو هزینه خواهد شد، گفت: دستگاه براکی‌تراپی به‌عنوان اولین دستگاه در مراکز درمانی استان قم به‌منظور درمان تومورهای داخل حفره‌ای (مانند تومورهای مری، رحم، تخمدان، پروستات، سروگردن، ریه، چشم و غیره) به کار می‌رود و عوارضی جانبی رادیوتراپی را به‌مراتب کاهش خواهد داد.
پوررضا افزود: دستگاه سی تی آنژیوگرافی به‌عنوان‌ اولین دستگاه در مراکز درمانی دانشگاهی، روش جدید تشخیصی برای بررسی شریان‌های مختلف ازجمله کرونری قلب بدون نیاز به آنژیوگرافی تهاجمی قلبی (روش رایج)، عروق مغزی، سروگردن، ریوی، شریان کلیوی و شریان‌های اندامی است.
وی تصریح کرد: این روش کمتر تهاجمی بوده و بیمار هیچ دردی را حس نمی‌کند و معمولاً نیاز به بستری نبوده و بیمار می‌تواند پس از آن به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهد.
پوررضا ادامه داد: این تجهیزات به‌زودی با نصب در مراکز درمانی، وارد چرخه تشخیص و درمان بیماران هدف خواهد شد.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری ایرنا
http://qomefarda.ir/45833
اخبار مرتبط

نظرات شما