معاون استاندار قم:

خیران توانمند در پیشگیری از اعتیاد شناسایی شوند

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با اشاره به این که بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد در پیشگیری از اعتیاد ضروری است گفت: خیران قمی در حوزه مقابله با مواد مخدر ظرفیت زیادی دارند؛ ولی به آن توجه نکرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، احمد حاجی‌زاده در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم در تالار امام جواد (ع) استانداری، اعتیاد را زیربنای آسیب‌های اجتماعی توصیف کرد و اظهار داشت: متأسفانه سن اعتیاد به‌شدت در حال کاهش است و این نگران‌کننده می‌باشد.
معاون استاندار قم با قدردانی از تلاش‌های آموزش‌وپرورش استان در اجرای طرح‌های آموزشی، پیشگیری و تحقیقاتی به‌منظور مقابله با اعتیاد خاطرنشان کرد: مدارس در جلوگیری از اعتیاد اهمیت زیادی دارند، ازاین‌رو فعالیت‌های پیشگیرانه در حوزه دانش‌آموزی باید استمرار داشته باشد.
حاجی‌زاده تصریح کرد: ما توقع داریم به اقدام‌های مؤثر در مورد اعتیاد به‌طورجدی پرداخته شود و غفلتی صورت نگیرد.
وی تأکید کرد: برای ما آموزش‌وپرورش خیلی مهم و حائز اهمیت است و باید بر روی آن تمرکز کنیم.
وی اهمیت محله محوری در بحث مقابله جدی با اعتیاد را مورد اشاره قرارداد و گفت: ما باید بر محله‌های مختلف برای فعالیت‌های پیشگیری از اعتیاد متمرکز شویم و نقطه‌های ضعف و قوت را نیز مورد شناسایی قرار داده و به سایر محله‌های شهر تعمیم دهیم.
معاون استاندار قم اضافه کرد: باید از طریق نظرسنجی، نظر مردم را در مورد طرح‌هایی که در راستای پیشگیری از اعتیاد انجام می‌شود، به دست آوریم، چون اگر کاری را انجام دهیم و تأثیری در جامعه نداشته باشد، موفقیت‌آمیز نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: فعالیت‌های ورزشی در پیشگیری از اعتیاد خیلی تأثیرگذار است، اگر جوانان و نوجوانان ورزش کنند، انرژی آنها تخلیه می‌شود.
حاجی‌زاده همچنین موضوع خانواده و نظارتی که والدین بر روی فرزندان دارند، را در پیشگیری از اعتیاد مهم دانست و گفت: در این زمینه باید توجه بیشتری از سوی والدین صورت گیرد.
معتادان غیربومی مهم‌ترین عامل آلودگی قم به اعتیاد هستند
فرمانده انتظامی استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه بیشترین عاملی که باعث آلودگی این استان به مواد مخدر می‌شود، معتادان غیربومی هستند گفت: باید این افراد را به سمت استان‌های خود هدایت کنیم که سربار مشکل‌های استان نشوند.
سردار محمدرضا میر حیدری همچنین با اشاره به مخروبه‌های موجود در برخی مناطق استان آن را نیز از عوامل مؤثر در افزایش اعتیاد ذکر کرد و بیان داشت: نیروی انتظامی برای تخریب و جمع‌آوری این مکان‌های مخروبه، آمادگی همکاری دارد.
وی با اشاره به برخی خودروهای مدل‌پایین و اسقاطی رها شده در سطح برخی محله‌های شهر خاطرنشان کرد: این خودروها باعث آلودگی شهر به اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است و باید مصوبه‌ای را برای جمع‌آوری خودروهای مذکور داشته باشیم.
میر حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر توجه جدی به روشنایی بوستان‌های سطح شهر بیان کرد: در بوستان‌های قم روشنایی وجود دارد، ولی متأسفانه در برخی بوستان‌ها نقطه‌هایی است که خاموش می‌باشد که این معضل، امنیت خانواده‌ها را با خطر مواجه می‌کند.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری ایرنا
http://qomefarda.ir/45852
اخبار مرتبط

نظرات شما