مدیر درمان تأمین اجتماعی قم:

۷۴۰ میلیارد ریال برای درمان بیماران خاص هزینه شد

مدیر درمان تأمین اجتماعی قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ۷۴۰ میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال برای درمان بیماران خاص، صعب‌العلاج، دیالیز، شیمی‌درمانی و رادیوتراپی در این استان هزینه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید مهدی محصل گفت: در این راستا، ۱۴ هزار و ۱۲ پرونده در مراکز درمانی برای این بیماران تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: برای درمان بیماران صعب‌العلاج با تشکیل ۲۶۳ پرونده، ۳۵ میلیارد و ۸۸۷ میلیون ریال، بیماران دیالیز با ۶۳۰ پرونده، ۳۷۲ میلیارد و ۳۳۹ میلیون ریال و بیماران خاص با ۱۰ هزار و ۵۵۰ پرونده، ۲۱۲ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: برای درمان بیماران شیمی‌درمانی با تشکیل ۲ هزار و ۱۷۹ پرونده، سه میلیارد و ۶۸۶ میلیون ریال و بیماران رادیوتراپی با ۳۹۰ پرونده، ۱۱۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال هزینه شد.
محصل بیان کرد: در حال حاضر صددرصد هزینه درمانی بیماران خاص شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و اوتیسم رایگان است.
وی ادامه داد: هزینه درمان بیماران رادیوتراپی و شیمی‌درمانی که به مراکز دولتی مراجعه می‌کنند نیز از دیگر خدماتی است که به‌صورت صددرصد توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.
به گفته وی، ‌ همچنین ۹۰ درصد هزینه درمان سرپایی بیماران صعب‌العلاج مانند ام اس و پروانه‌ای نیز قابل‌پرداخت است.
وی خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ طبق مصوبه‌ای که سازمان تأمین اجتماعی به مراکز تابعه ابلاغ کرد، صددرصد هزینه بیماران بستری کرونایی در مراکز دولتی نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفت.
مدیر درمان تأمین اجتماعی قم گفت: در حال حاضر هزینه درمان بیماران بدحال متصل به دستگاه تهویه مکانیکی که در آی‌سی‌یو و ان‌آی‌سی‌یو بیمارستان‌های دولتی بستری هستند به‌صورت رایگان است و به‌صورت کامل تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.
۸۲۶ هزار نفر از مردم استان قم معادل ۵۸ درصد جمعیت، تحت پوشش خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری ایرنا
http://qomefarda.ir/45889
اخبار مرتبط

نظرات شما