مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم خبر داد:

فعالیت ۱۱ گسل در استان قم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با اشاره به لزوم مقاوم‌سازی، بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده روستایی استان قم، گفت: این استان دارای ۲۸ گسل بوده که در حال حاضر ۱۱ مورد از آنان فعال است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،محسن اروجی به بیان وضعیت ۱۱ گسل فعال قم و ۲۸ گسل در اطراف قم پرداخت و گفت: قم با خطر نسبی بالا در نقشه لرزه‌خیزی قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم اصلی‌ترین راهکار برای کاهش خسارت زلزله را مقاوم‌سازی، رعایت آئین‌نامه‌ها و نکات ایمنی در مباحث ساختمانی دانست و افزود: این موارد باید در طراحی، نظارت و اجرای پروژه‌های عمرانی و ساختمانی به‌صورت جدی لحاظ شود.

اروجی با اشاره به زلزله ۴/۳ ریشتری قم که ساعت ۱۷:۱۷:۵۵، ۱۸ آبان‌ماه به مرکزیت سلفچگان رخ داد، تصریح کرد: بلافاصله پس از زمین‌لرزه، دستگاه‌های اجرایی و امدادی به حالت آماده‌باش در‌آمدند و نیرو‌های واکنش سریع نیز به منطقه اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری بیان کرد: در این زمینه قانون مدیریت بحران و آئین‌نامه‌های اجرایی، سند پیشگیری و کاهش خطر، سند آمادگی مقابله، سند بازسازی و سند آموزش و مدیریت رسانه تدوین شده و در حال اجراست. 

اروجی ادامه داد: به دستور استاندار قم، جلسه مدیریت بحران بخش سلفچگان با حضور فرماندار قم، بخشدار و همچنین نیرو‌های امدادی تشکیل شد و کانون زلزله و تک‌تک روستا‌های نزدیک گسل مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم بیان کرد: در سال‌های گذشته به دلیل مقاوم‌سازی، بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده روستایی و اعطای وام و تسهیلات به مردم و فرهنگ‌سازی در روستا‌ها خسارتی متوجه روستا‌ها نشد؛ اما برای ریشتر‌های بالا باید استحکام و آمادگی لازم وجود داشته باشد.




انتهای پیام/


منبع:باشگاه خبرنگاران
http://qomefarda.ir/46005
اخبار مرتبط

نظرات شما