قم فردا گزارش می‌دهد؛

پیشرفت محسوس پروژه تعریض جاده تفرش + تصاویر

به گفته سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم تعریض جاده تفرش - باغیک پیشرفت ۷۵ درصدی داشته و تا پایان سال به پایان می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تعریض جاده تفرش - باغیک باتوجه‌به حادثه‌خیز بودن این محور یکی از درخواست‌های مردم بود.

شهریور سال گذشته باتوجه‌به اولویت‌های اجرایی سازمان متبوع و به‌تبع آن ادارات کل استانی در رفع نقاط حادثه‌خیز و تأمین ایمنی سفرهای برون‌شهری، اجرای طرحی به‌منظور رفع نقطه حادثه‌خیز تفرش - باغیک واقع در محور قدیم سلفچگان - ساوه، در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.


 در این زمینه رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در پاسخ به این سؤال که تعریض جاده تفرش _ باغیک چه زمانی به اتمام می‌رسد گفت: تعریض این جاده جز مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به قم بود به همین منظور راهداری قراردادی منعقد کرده و در حال اجرای پل‌های محور است ان‌شاءالله پل‌ها کاملاً تعریض شوند بقیه محور چهاربانده خواهد شد که ساخت آن بر عهده راه و شهرسازی است.

​​​​​​
خلیلی نیا افزود: به نظر مسئولان امر برای تکمیل نهایی تعریض محور در انتظار سفر دوم ریاست‌جمهوری به قم هستند تا اعتبارات و مصوبات جدید اعمال شود البته تعریض جاده درگیر تملکات نیز خواهد شد که تملکات علاوه بر هزینه‌بربودن زمان زیادی خواهد برد.


محمد پور تیموری در این زمینه بیان داشت: این طرح با اعتبار ۲۳۵ میلیارد ریال، در روستای باغیک - شهر تفرش محور قدیم سلفچگان - ساوه در استان قم در حال اجر است که اعتبارات آن از طریق مصوبات سفر رئیس‌جمهور به قم تأمین شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم خاطرنشان کرد: اجرای طرح فوق نقشی ارزنده در کاهش حوادث احتمالی در محورهای این منطقه از استان قم دارد و طی سال‌های گذشته همواره شاهد تصادفات مرگباری در این محدوده به‌خاطر ناایمنی مسیر بوده‌ایم و هم اینک ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


وی گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی، شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این طرح تا پایان سال جاری خواهیم بود.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم با بیان اینکه در این طرح عمرانی، احداث یک راه کمکی (واریانت) به‌موازات جاده قبلی اقدام می‌شود، یادآور شد: در قالب این پروژه یک دستگاه پل باکسی زیرگذر به ارتفاع ۴.۵ متر و دهانه ۱۲ متر در محل احداث می‌شود.

 محور قدیم سلفچگان - ساوه از مسیرهای پرترافیک و معبر وسایط نقلیه نیمه‌سنگین است.

 
گالری عکس
http://qomefarda.ir/46025
اخبار مرتبط

نظرات شما