مدیرکل بهزیستی استان قم خبر داد:

ثبت‌نام ۴ هزار و ۷۰۰ نفر معلول قمی در سایت مسکن ملی

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: چهارهزار و ۷۰۰ نفر از جامعه هدف استان در  طرح ملی مسکن ثبت‌نام کردند که بعد از پالایش به‌ تمامی افراد نهایی شده زمین تخصیص داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ​​​سید صادق میرئی در همایش روز جهانی معلولین که ظهر امروز در سالن اجتماعات امامزاده سید علی علیه‌السلام برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: آزمون استخدامی معلولین با ظرفیت پذیرش کشوری چهارهزار و ۳۰۰ نفر به‌زودی انجام می‌شود که اتفاق مثبتی است. 

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد:  چهارهزار و ۷۰۰ نفر از جامعه هدف استان در  طرح  ملی مسکن ثبت‌نام کردند که بعد از پالایش به‌ تمامی افراد نهایی شده زمین تخصیص داده شود که با کمک آورده‌های خودشان و کمک بلاعوض سازمان بهزیستی مسکن برای آن‌ها ساخته می‌شود.

وی افزود: ۲۲ دستگاه متولی اجرای قانون جامع حمایت از معلولان هستند و سازمان بهزیستی مانند نخ تسبیح است که این دستگاه‌ها را به هم متصل می‌کند.

میرئی خاطرنشان کرد: در استان ۲۳ هزار تحت پوشش بهزیستی استان قم هستند که هزار نفر در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند و هر سال هزار و ۵۰۰ نفر به جمع معلولان استان اضافه شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم بیان داشت: ۷ هزار معلول  شدید در استان قم وجود دارد که باید فضای لازم برای نگهداری این افراد ساخته شود خیرین  به نهضت ساخت مراکز نگهداری از معلولان بپیوندند.

همچنین ابوالقاسم مقیمی در این مراسم بیان داشت: افراد با معلولیت را فردی جداافتاده از جامعه نمی‌دانیم؛ بلکه مددجویان توانمندترین افراد در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی هستند.

معاون امور اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم تصریح کرد: اراده‌هایی که در معلولان است از بسیاری افراد سالم جسمی بیشتر است. 

وی اضافه کرد: امید آفرینی با ارائه خدمات مطلوب و فرهنگ زیست بهتر باید موردتوجه مجموعه خدمات‌رسان باشد و ضروری است فضای زیست بهتر و شادی و نشاط برای این افراد فراهم شود.

در پایان این مراسم از مدیرانی که در خدمت‌رسانی به معلولان استان در بخش‌های مختلف فعال بودند و همچنین کارآفرینان معلول تجلیل به عمل آمد و به‌قیدقرعه ۱۴ نفر از معلولان استان کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/46371
اخبار مرتبط

نظرات شما