مدیرعامل شرکت گاز استان قم خبر داد:

بهره‌مندی بیش از ۹۹ درصد شهرها و روستاهای قم از نعمت گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: ۹۹.۳درصد مناطق روستایی استان و ۹۹.۵درصد مناطق شهری قم از نعمت گاز لوله‌کشی بهره‌مند هستند.

مرتضی خوش‌لهجه در خصوص طرح تشویقی کاهش مصرف گاز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: مشترکین خانگی که در بازه زمانی ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفندماه در مقایسه با دوره مشابه سال پیش ۱۰ تا ۳۵ درصد کمتر مصرف کنند، از پاداش بیش از ۱۰ برابر قیمت متوسط ۳ پله نخست بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم تصریح کرد: مشترکین غیر خانگی با مصارف بیش از ۵ هزار مترمکعب در ساعت، درصورتی‌که از ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفند با درخواست شرکت گاز، مصرف خود را ۳۰ درصد کاهش دهند؛ متناسب با میزان کاهش مشمول ۱۰ درصد تخفیف گاز بها در صورت‌حساب دوره خواهند شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آمار میزان مصرف زمستان سال گذشته استان قم چه مقدار بود؟ عنوان داشت: مصرف مشترکین گاز طبیعی در استان قم طی سه‌ماهه زمستان سال ۱۴۰۱، حدود ۹۰۰ میلیون مترمکعب است.

خوش‌لهجه در پاسخ به این سؤال که چه تعداد مشترک پر مصرف در قم وجود دارد؟ بیان داشت: مشترکین پرمصرف شامل حدود هزار مشترک عمده در استان است که اغلب این مشترکین واحدهای صنعتی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم تأکید کرد: کمتر از ۲درصد از کل مشترکین را مشترکین خانگی به خود اختصاص داده است.

خوش‌لهجه در پاسخ به این سؤال که در یک‌ساله گذشته چه تعداد مشترک شهری و روستایی اضافه شده‌اند؟ خاطرنشان کرد: حدود ۱۲ هزار مشترک شهری و روستایی طی یک سال گذشته به مصرف‌کنندگان گاز استان قم افزوده شده است.

وی در خصوص اینکه آیا تمام روستاهای قم و شهر قم از گاز لوله‌کشی بهره‌مند هستند، گفت: تمامی روستاهای استان که از نظر قانون، مشمول گازرسانی می‌‎شوند از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که شامل ۹۹.۳درصد مناطق روستایی استان را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم ادامه داد: افزون بر این ۹۹.۵درصد مناطق شهری در استان قم نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

شایان‌ذکر است استان قم، اولین استان سبز از نظر گازرسانی است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/46379
اخبار مرتبط

نظرات شما