در هشت ماه گذشته؛

۲۹۰ میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان قم پرداخت شد

معاون هماهنگی مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان قم گفت: از فروردین امسال تا پایان آبان‌ماه مددجویان بهزیستی این استان مبلغ ۲۹۰ میلیارد ریال وام اشتغال دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد علیمرادی با اشاره به اینکه در سال گذشته به یک هزار نفر مددجوی بهزیستی این استان مبلغ یک هزار میلیارد ریال وام اشتغال پرداخت شد، گفت: شروع اعطای تسهیلات در سال جاری با کمی تأخیر انجام شد؛ اما امید است در ماه‌های آتی تسهیلات بیشتری به مددجویان پرداخت شود.
وی ادامه داد: تا پایان آبان‌ماه امسال تعداد ۵۵۵ نفر به مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این میان تعداد ۲۱۹ نفر مددجو مبلغ ۲۹۰ میلیارد ریال وام اشتغال دریافت کردند.
به گفته وی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال، یک هزار نفر از مددجویان دیگر استان قم بتوانند از تسهیلات اشتغال بهره‌مند شوند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان قم هستند که حدود سه هزار نفر از آنان در حوزه اجتماعی تحت پوشش این نهاد می‌باشند.
این مسئول تأکید کرد که از این تعداد ۲۳ هزار نفر تحت پوشش حوزه توان‌بخشی و بقیه آن‌ها تحت پوشش حوزه پیشگیری هستند.
علیمرادی، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی را یکی از اولویت‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال و ارائه خدمات به مددجویان دانست و اظهار داشت: این اقدام‌ها باهدف توانمندسازی جامعه هدف و ایجاد زمینه مناسب خودکفایی و استقلال مالی مددجویان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در بحث مشاغل خوداشتغالی، مددجویانی که جواز کسب و مدارک فنی کسب می‌کنند و به هر شکل ممکن در حوزه اشتغال شروع به کار کنند، تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت خواهند کرد.
معاون هماهنگی مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان قم با بیان اینکه کارفرمایان این استان با جذب مددجویان بهزیستی از تسهیلات ویژه بهره‌مند می‌شوند گفت: تسهیلات ویژه باهدف افزایش انگیزه اجتماعی کارفرمایان بخش‌های غیردولتی در به‌کارگیری و جذب نیروی انسانی از بین جامعه هدف بهزیستی پرداخت می‌شود.
وی اظهار کرد: در همین راستا و باهدف حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی، به کارفرمایانی که نسبت به جذب نیروی کار از جامعه معلولان و مددجویان زیرپوشش بهزیستی بر اساس قانون کار اقدام کنند، به‌ازای هر نیروی جذب شده ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به چشم‌انداز و ظرفیت کارآفرینی مددجویان استان قم در سال جاری تصریح کرد: سازمان بهزیستی با پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویان و معلولانی که با استفاده از تسهیلات کارفرمایی مشغول به کار شده‌اند، نقش قابل‌توجهی در ایجاد اشتغال پایدار برای گروه‌های هدف دارد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46466
اخبار مرتبط

نظرات شما