رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قم مطرح کرد:

کشف مواد مخدر نوظهور کمیکال در قم از زوج جوان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم، از کشف مواد مخدر صنعتی و نوظهور کمیکال و دستگیری دو نفر زوج جوان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حسن هاشم نیا در تشریح این خبر اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان، طرح مقابله با توزیع‌کنندگان مواد مخدر را با هدف پاک‌سازی مناطق آلوده از وجود خرده‌فروشان مواد مخدر با شعار «شهری عاری از معتاد متجاهر» در سطح استان قم به مرحله اجرا درآوردند.

وی افزود: مأموران با اجرای این طرح موفق شدند 2 نفر زوج جوان و خرده‌فروش ماده مخدر "کمیکال" را که یکی از عناصر اصلی توزیع این مواد در سطح محلات استان قم و در گروه سنی نوجوانان و جوانان بودند را شناسایی کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: مأموران با هماهنگی مقام قضائی استان، در یک عملیات پلیسی و غافلگیرانه هر 2 نفر متهم که دارای سابقه کیفری بودند را دستگیر کردند.

وی بیان کرد: در بازرسی انجام‌شده از خرده‌فروشان مذکور، مقدار یک کیلو و 100 گرم ماده مخدر "کمیکال" در قالب 4 بسته بزرگ و 570 پک کوچک به همراه 2 دستگاه ترازوی توزین کشف کردند.

هاشم نیا اضافه کرد: در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل‌شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

وی در این زمینه به خانواده‌ها هشدار داد: نیاز است خانواده‌ها ضمن آگاهی در مورد انواع مواد مخدر و علائم و عوارض ناشی از آن شناخت کافی نسبت به مواد روان‌گردان خصوصاً کمیکال و نحوه مصرف آن داشته باشند چراکه ماده مخدر کمیکال برخلاف تصور غلط، با یک‌مرتبه مصرف فرد را معتاد خواهد کرد و می‌تواند موجب بروز آسیب‌های مغزی و جسمی و اختلالات ژنتیکی ناگواری شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم توصیه کرد: والدین نسبت به نوجوانان و جوانان خود با حساسیت و دقت ویژه و ابراز صمیمیت برخورد کرده و گروه همسالان آنان را خصوصاً در جشن‌ها و مهمانی‌ها بررسی و نسبت به سرنوشت عزیزان خویش با دغدغه بیشتری نظارت و رفتار نمایند، چراکه پیشگیری بهتر از درمان است.

وی تأکید کرد: مشارکت شهروندان در تأمین امنیت محله محور از طریق ارتباط با تلفن‌های شبانه‌روزی ستاد خبری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم، به شماره‌های (02537222202 و 02521825515) می‌تواند خدمتگزاران خود در پلیس را برای شهری امن یاری رساند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46488
اخبار مرتبط

نظرات شما