در جمع مداحان و خطبای قم مطرح کرد:

گلایه سخنران معروف قمی از ترویج روضه‌های غیرمستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی با تأکید بر اینکه وقایع فاطمیه باید باظرافت خاصی بیان شود، گفت: یکی از آسیب‌های امروز روضه‌ها این است که از مطالب بدون منبع زیاد استفاده می‌شود که با نوشتن کتاب‌هایی همچون کتیبه‌های فاطمی این خلأ برطرف خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه (س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در آیین رونمایی از کتاب کتیبه‌های فاطمی با بیان اینکه نسبت به شعائر سه مطلب حائز اهمیت است، گفت: اول علل و عوامل این رخدادها است که باید به آن پرداخته شود، دوم پیامد دامن‌زدن به این شعائر است که چه آثاری در جامعه دارد و باعث تنزیه و تطهیر جامعه می‌شود و سوم بیان وقایع و مصائبی است که اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه ما نیاز به تولید روضه جدید نداریم؛ بلکه وقایع همان وقایعی است که در زمان ائمه اتفاق افتاده است، افزود: استنباط روضه از روضه مانعی ندارد و لازمه این کار زانوزدن محضر اساتید و استفاده از منابع اصیل است.

این استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه وقایع فاطمیه باید باظرافت خاصی گفته شود، ابراز کرد: یکی از آسیب‌های امروز روضه‌ها این است که از مطالب بدون منبع زیاد استفاده می‌شود که با نوشتن کتاب‌هایی همچون کتیبه‌های فاطمی این خلأ هم برطرف می‌شود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46566
اخبار مرتبط

نظرات شما