رئیس مرکز مدیریت راه‌های قم:

۵۶ میلیون تردد در راه‌های قم ثبت شد

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: تا پایان آبان‌ماه جاری ۵۶ میلیون تردد در راه‌های برون‌شهری این استان انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   حمید سالاری با اشاره به مطلب فوق افزود: تهران با ۳۰ درصد، اصفهان با ۱۱ درصد و مرکزی با ۶ درصد بیشترین آمار سفر به استان قم را از ابتدای سال جاری از آن خود کرده‌اند.

 وی همچنین گفت: استان تهران با ۲۹ درصد، مرکزی با ۱۶ و اصفهان با هشت درصد نیز بیشترین مقاصد سفر مردم قم طی این مدت بوده است.

 وی با بیان اینکه ۸۲ درصد از خودروهای ورودی به قم عبوری هستند، گفت: ماندگاری خودروهای ورودی بین یک تا سه روز در استان قم ۶ درصد است.

 سالاری با اشاره به پایین‌بودن آمار ماندگاری مسافران ورودی در قم، یادآور شد: همچنین ماندگاری مسافران بین سه تا هفت روز و بیشتر نیز در استان قم سه درصد است.

 وی همچنین با اشاره به نصب و راه‌اندازی تابلوی پیام متغیر در بزرگراه قم - تهران، تصریح کرد: به‌زودی تابلوی پیام متغیر برخط محور سلفچگان نیز باهدف اطلاع‌رسانی لغزندگی جاده، بارش باران، مه و مسدودی مسیر و غیره راه‌اندازی می‌شود.

نصب ۷۵ دوربین واپایش سرعت و ۲۶ دوربین نظارتی

 رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، اظهار داشت: هم اینک ۷۵ دوربین کنترل سرعت لحظه‌ای و سرعت متوسط در محورهای مواصلاتی قم، نصب و فعال است.

 سالاری افزود: ۲۶ دوربین نظارتی نیز باهدف ثبت فیلم زنده از محورهای مواصلاتی استان قم نیز فعال است؛ تا پایان سال چهار دوربین نظارتی جدید نیز در راه‌های قم نصب می‌شود.

 وی قم، گفت: ۲۰ دوربین کنترل سرعت قدیمی راه‌های استان قم نیز با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد تومان نوسازی شده است.

تردد روزانه ۱۰۰ هزار خودرو از بزرگراه قم - تهران

 وی همچنین بزرگراه امام علی (ع) را پرترددترین جاده برون‌شهری قم یادکرد و افزود: روزانه ۱۰۰ هزار تردد از این محور انجام می‌گیرد.

 رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم با بیان اینکه این محور جزء ۵ محور پرتردد کشور است، اضافه کرد: از ابتدای امسال افزون بر ۲۵ میلیون تردد از این محور انجام‌گرفته است.

 در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

 استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که ازجمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/46593
اخبار مرتبط

نظرات شما