مدیرکل هواشناسی قم خبر داد:

هشدار سطح زرد و وزش باد شدید در قم

مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: آسمان قم طی روزهای سوم و چهارم دی‌ماه جاری، صاف تا قسمتی ابری در برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گردوخاک به‌خصوص در بخش‌های غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهران حیدری گفت: وزش باد از مناطق غربی کشور آغاز شده و طی امروزوفردا به‌تدریج استان قم را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.
وی با بیان این که سرعت وزش باد طی امروز به حدود ۷۰ کیلومتر بر ساعت و برای فردا ممکن است به ۸۵ کیلومتر بر ساعت برسد گفت: کانون فعالیت آن به طور عمده در غرب استان قم است و به‌تدریج به مناطق مرکزی استان هم کشیده می‌شود.
حیدری ادامه داد: باتوجه‌به اینکه در شرایط خشکسالی قرار داریم امکان فعال‌شدن کانون‌های گردوخاک در استان قم به‌ویژه در حاشیه آزادراه‌ها و به‌خصوص آزادراه قم - گرمسار وجود دارد که توصیه می‌شود هم‌وطنان به رانندگی در چنین شرایطی توجه بیشتری داشته باشند.
وی گفت: برای روز سه‌شنبه هفته جاری، آسمان استان قم صاف تا کمی ابری و برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آسمان صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.
به گفته حیدری، بیشینه دمای هوای قم امروز به ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد و کمینه دما نیز فردا صبح هشت درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.
وی تصریح کرد: تا آخر هفته جاری، تغییرات محسوسی در افزایش و یا کاهش دما در استان قم نخواهیم داشت.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46732
اخبار مرتبط

نظرات شما