معاون خدمات شهری شهرداری قم:‌

سالانه ۷ هزار میلیارد ریال هزینه فضای سبز و جمع‌آوری پسماند قم می‌شود

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم گفت: سالانه چهارهزار میلیارد ریال برای جمع‌آوری پسماند و سه هزار میلیارد ریال نیز جهت نگهداری فضاهای سبز شهری هزینه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهدی اصفهانیان مقدم خاطرنشان کرد: هم اینک بیش از سه هزار نیروی خدماتی در حوزه جمع‌آوری روزانه ۷۰۰ تن زباله فعال هستند، همچنین روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب از سطح معابر شهری قم پاک‌سازی می‌شود.
وی گفت: قم اولین کلان‌شهری است که دفن زباله‌های شهری را به صفر رسانده و با فعال‌کردن سیستم‌های پردازش پسماند، زباله‌ای در شهر قم دفن نمی‌شود.
وی بیان داشت: ارتقای کیفیت محیط‌زیست شهری و برخورداری مردم از محیطی زیست پایدار و مطلوب هدف اصلی معاونت خدمات شهری شهرداری قم است.
اصفهانیان مقدم گفت: در راستای ارتقای سرانه‌های فضای سبز، قم با دارابودن ۴۰۰ بوستان و ۲۸ میلیون سطح عرصه فضای سبز در رتبه سوم کشور قرار دارد.
افتتاح بزرگ‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی کشور در قم
معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم با اشاره به فعال‌بودن ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی، گفت: در دهه فجر امسال ایستگاه مادر به‌عنوان بزرگ‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی کشور در محور بلوار پیامبر اعظم (ص) به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی یادآور شد: تدوین نظام مسائل فرهنگی بوستان‌ها با مشارکت نیروهای مردمی و انتظامی انجام و در راستای بوستان در تراز انقلاب در حال اجراست.
اصفهانیان مقدم گفت: از ابتدای امسال پنج میلیارد تومان برای مناسب‌سازی فضای بوستان‌های شهری برای فعالیت گروه‌های فرهنگی و جهادی هزینه شده است.
وی با اشاره به برنامه‌های شهرداری قم در برگزاری باشکوه آیین نیمه شعبان و حضور بیش از ۲ میلیون زائر در شهر مقدس قم، خاطرنشان کرد: با دستور شهردار قم تمام امکانات شهرداری برای ارائه خدمات مناسب به زائران بسیج شده است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46950
اخبار مرتبط

نظرات شما