مدیر درمان تأمین اجتماعی قم:

نسخه بیمار تا یک‌ماه در سیستم الکترونیکی باقی می‌ماند

مدیر درمان تأمین اجتماعی قم گفت: بازه زمانی ماندگاری نسخه ثبت شده توسط پزشک تا یک ماه در سیستم الکترونیکی باقی می‌ماند.

​​​​سید مهدی محصل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ​​​​​در پاسخ به این سؤال که چرا بعد از اینکه پزشک نسخه و یا آزمایش را داخل سیستم نسخه الکترونیکی ثبت می‌کند، بیمار فقط تا دو هفته مهلت دریافت دارو دارد و بعد از آن حذف می‌شود، اظهار داشت:   نسخه ثبت شده توسط پزشک تا یک ماه در سیستم الکترونیکی باقی می‌ماند.

وی  در پاسخ به این سؤال که باتوجه‌به اینکه نسخه کاغذی به بیمار داده نمی‌شود سابقه بیمار در کجا ثبت می‌شود، بیان داشت: بیمار از طریق سامانه es.tamin .ir می‌تواند سابقه خود را کنترل نماید و همچنین پزشک معالج از سامانه نسخه‌نویسی می‌تواند سابقه تجویز خود را برای آن بیمار رویت نماید.

وی همچنین در خصوص اینکه چه زمانی  قرار است مسئله درصد تأمین اجتماعی در مورد داروها حل شود؛ باتوجه‌به این که داروها با پوشش بیمه تأمین اجتماعی نیز تقریباً با نرخ آزاد حساب می‌شود، ادامه داد: داروهای بیمه‌ای با درصد مصوب در تعهد سازمان می‌باشد و داروهای غیربیمه نیز برخی دارای درصد ارز ترجیحی هستند و برخی دارای سهم بیماران خاص و صعب‌العلاج و عده از داروها هم کلاً بیمه‌ای نیستند.

تداوم روند اجرای موفق طرح کامل نسخه الکترونیک در بخش درمان مستقیم استان قم به ۹۹.۴ درصد رسیده است.
از اواسط سال ۱۳۹۹ طرح اجرای نسخه الکترونیکی در قم اجرایی شد، هزینه‌های چاپ دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی سالانه ۶۰ میلیارد تومان بود.

 نسخه‌های الکترونیکی مزایای بسیاری زیادی دارند از جمله اینکه چندین هزار صف برای گرفتن دفترچه کم شده است همچنین پزشک تاریخچه درمان بیمار را مشاهده می‌کند، همچنین یکی از مشکلات دست خط پزشکان بود که گاهی اوقات برای داروخانه نامفهوم بود و ممکن بود داروهای اشتباه داده شود که در نسخه‌های الکترونیکی برطرف شد.

همچنین با نسخه‌های الکترونیکی سبک نسخه‌نویسی در استان و اقلام دارویی و مکان‌های که داروها مصرف می‌شود مشخص می‌شود.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/47084
اخبار مرتبط

نظرات شما