رئیس ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست شرکت گاز مطرح کرد؛

علت تغییر رنگ شعله بخاری چیست؟!

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست شرکت گاز استان قم با بیان اینکه شعله بخاری همواره باید آبی باشد، اظهار کرد: کمبود اکسیژن، تغییر رنگ شعله را در پی دارد که این موضوع خطرآفرین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از پایگاه خبری قم نا علی تلخابی، رئیس ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست شرکت گاز استان با بیان اینکه شعله بخاری همواره باید آبی باشد، اظهار کرد: کمبود اکسیژن به دلیل پوشاندن بیش از حد درزهای منزل و استفاده طولانی‌مدت از دستگاه رطوبت ساز، تغییر رنگ شعله را در پی دارد که این موضوع خطرآفرین است.
وی اضافه کرد: در استفاده طولانی‌مدت از این دستگاه، رطوبت هوا جای اکسیژن را می‌گیرد و نسبت اکسیژن در هوا کم می‌شود؛ در نتیجه نباید به مدت طولانی از بخور در منزل استفاده کرد.
تلخابی با بیان اینکه هر سوختی از جمله گاز طبیعی برای احتراق کامل نیاز به اکسیژن کافی دارد، تصریح کرد: در احتراق کامل گاز طبیعی، شعله آبی خواهد بود و افزون بر این آلاینده‌های حاصل از احتراق نیز از سمیت کمتری برخوردار هستند.
تلخابی در پایان رعایت نکات ایمنی مرتبط با استفاده از وسایل گازسوز را موردتوجه قرارداد و در ادامه افزود: البته محصولات حاصل از احتراق باید به نحو مطلوبی با دودکش مناسب، نرمال و استاندارد به بیرون از محیط هدایت شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47373
اخبار مرتبط

نظرات شما