رونمایی از ضریح مطهر امامزاده موسی مبرقع (ع) در قم

 ضریح امامزاده موسی مبرقع (ع) قم شامل اصلاح و طراحی جدید سنگ مزار امامزاده با حضور مردم، خادمان و زائران این امامزاده رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   ابوالقاسم مقیمی، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم و رئیس هیات‌امنای امامزاده موسی مبرقع علیه‌السلام، در مراسم رونمایی از ضریح مطهر این امامزاده، گفت: این طرح شامل اصلاح و طرح جدید سنگ مزار بقعه این امامزاده است که با حمایت یک میلیاردتومانی خیران و با هنرنمایی هنرمندان قمی انجام شده است.

 آیت‌الله فاضل لنکرانی هم در این مراسم احیای بقاع متبرکه قم را اقدامی مبارک دانست و گفت: باید از همه کسانی که این بقاع را حفظ کرده‌اند قدردانی کنیم و بر ادامه گسترش و بازسازی و توسعه صحن‌های این بقعه مبارک اقدام کرد.

 وی زیارت قبور را باعث ایجاد درجات و تقویت توحید در انسان دانست و گفت: راه توحید، خداشناسی و قرب الهی را باید از بزرگان، زیارت ائمه علیهم‌السلام و فرزندان و نوادگان آنان دنبال کرد.

 آیت‌الله فاضل لنکرانی تأکید کرد: باید زیارت همه امامزادگان را مغتنم بشماریم و برای ارتقا روحی و معنوی خود از این امامزادگان بهره ببریم.

 وی اضافه کرد: قم افتخار دارد حضرت معصومه سلام‌الله علی‌ها و حضرت موسی مبرقع علیه‌السلام که فرزندان بلافصل امامان معصوم هستند را در دل خود دارد.

 این استاد حوزه‌های علمیه گفت: در روایات از قم به‌عنوان حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام یاد شده است و این دو شخصیت نعمت‌های بزرگی هستند که مزار و بارگاه آنان در قم قرار دارد.

 وی بر معرفی این بقعه متبرکه در بین مسلمانان تأکید کرد و گفت: برای تقویت گردشگری مذهبی، تکریم، احترام و حضور بیشتر مردم سایر مناطق دنیا و در جهت معرفی این شخصیت عظیم باید اهتمام کرد.



انتهای پیام/


منبع:صداو سیما
http://qomefarda.ir/47558
اخبار مرتبط

نظرات شما