فرمانده انتظامی استان قم خبر داد:

کاهش آمار سرقت در قم

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در ۱۱ ماه نخست جاری با همدلی بین دستگاه‌ها و مردم، قم دومین استان در کاهش سرقت شد و ۱۴ درصد سرقت کاهش پیداکرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»، محمدرضا میرحیدری در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات فرمانده انتظامی استان قم برگزار شد اظهار داشت: متأسفانه آمار نزاع در قم بالابود و ۲۶ درصد افزایشی بود که امروز ۳ درصد کاهش پیداکرده است که جمعاً ۲۹ درصد کاهش داشته است این امر با محوریت اجتماعی نیروی انتظامی استان قم و همراهی اصحاب رسانه این رخ‌داده است، هرجایی نگاه به مسائل عمیق باشد باعث کاهش مشکلات مردم خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: در سال جاری با توجه به شرایط اقتصادی و نوع نگاه دستگاه قضایی در خصوص کاهش آمار زندانی‌ها و پرونده‌ها مجموعه دستگاه‌های قم در کنترل جرائم موفق عمل کرده است.

وی اضافه کرد: در ۱۱ ماه نخست جاری با همدلی بین دستگاه‌ها و مردم قم دومین استان در کاهش سرقت شد‌ و ۱۴ درصد سرقت کاهش پیداکرده است ازجمله سرقت خورد ۹ درصد، سرقت مهم و بزرگ ۱۶ درصد، سرقت مسلحانه ۶۰ درصد( دو مورد بود که دستگیر شدند )، سرقت به عنف ۱۲ درصد، سرقت تحت پوشش مأمور ۴۲ درصد، سرقت مغازه ۴۷ درصد، سرقت منزل ۲۸ درصد، سرقت اتومبیل ۱۹ درصد، سرقت موتور ۲۵ و سرقت بار و محموله ۱۸ درصد کاهش داشته است.

میرحیدری اضافه کرد: تنها سرقت احشام افزایشی بوده است که علت اصلی آن کم‌توجهی دامداران در نگهداری احشام بوده است.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: جرم تجاوز به عنف ۲۱ درصد کاهش داشته، آدم‌ربایی کلاً یک مورد بود که دستگیرشده و  ۸۵ درصد کاهشی بود، متأسفانه قتل ۱۶ درصد افزایش داشته است در شرارت نیز آمار افزایشی بوده است که متأثر از فرهنگ غربی ازجمله مصرف مشروبات الکی است.

وی عنوان داشت: در جرائم سایبری آمار افزایشی بوده است زیرا اطلاعات آحاد مختلف مردم در این زمینه ضعیف است و زمینه برای مجرمان فراهم می‌شود و جرائم سایبری ۶۴ درصد افزایشی بوده است، در حوزه مواد مخدر ۴ و نیم تن انواع مواد مخدر کشف‌شده است، جمع‌آوری معتادان متجاهر افزایش داشته و طرح‌های برخورد با موادفروشان خورد افزایشی بوده و اطلاعات نیز توسط مردم به نیروی انتظامی می‌رسد طرح‌هایی نیز برای ساماندهی معتادان و بازگشت به جامعه در حال اجرا است.

میر حیدری با اشاره به اینکه رفع نقاط حادثه‌خیز در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: تصادفات درون‌شهری موتورسواران افزایش داشته است اما به‌طورکلی آمار تصادفات در ۱۱ ماه نخست سال جاری ۱۰ درصد افزایش داشته است اما خوشبختانه یک درصد آمار جان‌باختگان کاهش یافت است و آمار مصدومان ۱۲ درصد کاهشی بوده  است.

فرمانده انتظامی استان قم تأکید کرد: در برخورد با  اتباع خارجی غیرمجاز مصمم هستیم، اتباع فاقد مجوز حتماً اخراج می‌شوند و کارفرمایانی که این اتباع را به‌کارگیری کنند به مقامات قضائی معرفی و جریمه خواهند شد اتباع غیرمجاز خودشان از کشور خارج شوند سال آینده به‌شدت با اتباع غیرمجاز برخورد خواهد شد  و در سال جاری ۵۶ درصد افزایش در این بخش وجود داشته است.

میر حیدری خاطرنشان کرد: چهارشنبه آخر سال یک سنت شادمانه دیرینه است اما متأسفانه غفلت‌ها باعث شد دشمن در این آیین رسوخ پیدا کند و رسوم غلط جای آن را بگیرد و هرسال تعدادی از هم‌وطنان جان خود را از دست بدهند و برخی قطع عضو می‌شوند.

وی ادامه داد: افرادی که موارد محترقه خطرناک می‌فروشند دستگیر خواهند شد و با تهییج و تحریک‌کنندگان در ایجاد بی‌نظمی و آسیب‌زنندگان به اموال عمومی در شب چهارشنبه آخر سال به‌شدت برخورد خواهد شد مردم هم هر اطلاعاتی دارند به پلیس اعلام کنند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: ۶ هزار ۶۳۳ تماس با ۱۹۷ در ۱۰ ماه نخست سال جاری صورت گرفته که ۷ درصد افزایشی بوده است انتقاد ۲ درصد رشد، شکایات ۴۶ درصد کاهش، تقدیر و تشکر ۲۹ درصد افزایش و پیشنهاد‌ها ۷/۵ افزایش داشته است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47955
اخبار مرتبط

نظرات شما