معاون دانشگاه علوم پزشکی قم:

 ۷ هزار خدمات بهداشتی و درمانی به مسافران نوروزی ارائه شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از آغاز طرح سلامت نوروز تاکنون، هفت هزار و ۳۴۱ خدمات بهداشتی و درمانی به مسافرین نوروزی در مراکز فعال روستایی و شهری این استان ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» مجید اصغری افزود: در این مراکز اقدامات درمان سرپایی برای بیماران انجام می‌شود و در صورت نیاز به انجام اقدامات تخصصی، ادامه درمان یا خدمات بستری، بیمار با آمبولانس به مراکز درمانی در شهر اعزام می‌شود.

 وی اضافه کرد: همچنین تعداد ۱۶ نفر از مراجعه‌کنندگان در این مراکز برای ادامه درمان با آمبولانس به مراکز درمانی سطح شهر اعزام شدند.

 وی ادامه داد: این میزان خدمات بهداشتی، درمانی و پرستاری به مادر و نوزاد و درمان سرپایی بیماران در مراکز شبانه‌روزی مرکز بهداشت استان در سلفچگان، جعفریه و کهک ارائه شده است.

 در ایام تعطیلات نوروزی سه مرکز سلفچگان، کهک و جعفریه، به‌صورت شبانه‌روزی و مراکز دستجرد، قنوات، قاهان و قمرود از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ فعال و تا پایان تعطیلات در خدمت مسافران نوروزی و هم استانی‌ها هستند.

 اورژانس ۱۱۵ قم در طرح سلامت نوروزی، بیش از پنج هزار و ۷۰۰ مأموریت انجام داد

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ تا پایان دوازدهم فروردین‌ماه، اورژانس ۱۱۵ قم ۵هزار و ۷۵۱ مرتبه به مأموریت اعزام شد.

 عزت‌الله بهزادی نیا افزود: طرح نوروزی اورژانس از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده که تا پایان روز دوازدهم فروردین‌ماه امسال ۱۴ هزار و ۷۴۷ تماس در این مرکز ثبت شده است.

 وی اضافه کرد: در این مدت اورژانس ۱۱۵ قم، در مأموریت‌های شهری و جاده‌ای به ۴هزار و ۹۵۶ مصدوم و بیمار نیز خدمات‌رسانی کرده است.

 وی ادامه داد: ۹۱۰ مورد از مأموریت‌های اورژانس قم مربوط به حوادث تصادفی بوده است که از این تعداد ۶۵۵ مورد مربوط به حوادث شهری و ۲۵۵ مورد نیز مربوط به حوادث جاده‌ای است.

 رئیس اورژانس ۱۱۵ قم گفت: در این مدت چهار مرتبه بالگرد اورژانس به پرواز در آمد که به ۱۰ مصدوم بدحال خدمات‌رسانی و آن‌ها را با سرعت به بیمارستان منتقل کرد.

 وی با اشاره به فعالیت موتورلانس‌ها در استان گفت: موتورلانس‌های اورژانس نیز در این مدت ۵۳۲ مرتبه به مأموریت اعزام شدند که موفق به خدمات‌رسانی به ۴۵۲ نفر شدند.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48199
اخبار مرتبط

نظرات شما