قم فردا گزارش می دهد؛

آمادگی کامل دستگاه های امدادی و امنیتی برای برخورد با هنجارشکنان در چهارشنبه آخر سال

در واقع این روز بدعتی اشتباه و رسمی غلط است که همه ساله در روزهای پایانی سال کام هزاران نفر از هموطنان را تلخ می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، همه ساله آخرین روزهای منتهی به سال جدید با رسوم خوب و بدی همراه است به عنوان مثال آخرین پنج شنبه سال همه مردم به زیارت اهل قبور می روند و صحنه های جالبی نیز رقم می خورد.

در مقابل این حرکت خوب و پسندیده آخرین سه شنبه سال نیز برای خود تعریف خاصی دارد و در بین مردم به چهارشنبه سوری معروف است.

در واقع این روز بدعتی اشتباه و رسمی غلط است که همه ساله در روزهای پایانی سال کام هزاران نفر از هموطنان را تلخ می کند.

در شهر قم نیز همه ساله برخی از افراد با غرض ورزی و هنجار شکنی دست به کارهایی می زنند که زیبنده مردم این شهر مقدس نیست.

امروز هم مطابق سال های گذشته دستگاه های انتظامی وامدادی استان در این روز با آمادگی کامل به سر می برند تا در صورت بروز حادثه کمترین آسیب به مردم برسد.

فرمانده انتظامی استان قم: نیروی انتظامی استان برای چهارشنبه سوری تدارک ویژه‌ای دارد

سردار عبدالرضا آقاخانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با بیان این که پلیس همواره در آمادگی کامل به سر می برد، گفت: نیروی انتظامی استان برای چهارشنبه سوری تدارک ویژه‌ای دارد و با سوءاستفاده کنندگان در این روز برخورد خواهد کرد.

وی بیان داشت: مردم در این زمینه باید به نیروی‌های امدادی کمک کنند و علاوه بر این فرزندان خودشان را توجیه کنند.

فرمانده انتظامی استان برخورد با رانندگان متخلف در این روز را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: با رانندگانی که نظم و امنیت را به می‌زنند به‌صورت جدی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم: برنامه‌ریزی مناسبی برای پیشگیری اقدامات خطرناک در چهارشنبه آخر سال صورت گرفته است

عباس جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بابیان این‌که برنامه‌ریزی مناسبی برای پیشگیری اقدامات خطرناک در چهارشنبه آخر سال صورت گرفته است، اظهار داشت: برخی اقدامات خطرناکی که توسط عده‌ای به‌عنوان برگزاری جشن چهارشنبه آخر سال انجام می‌شود، هیچ‌گونه تناسبی با این آیین سنتی ندارند و تنها موجب خسارت‌های فراوان مالی و جانی به خانواده‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: مرخصی نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم را تا بیستم فروردین‌ماه لغو شده و اکنون یک نوبت اضافه نیز برای خدمت به مردم نیرو داریم که آتش‌نشان‌ها خارج ساعت کاری خود و به‌صورت داوطلبانه برای حضور در این نوبت اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ابراز داشت: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که در برخی از مناطق اقدامات علیرغم تأکیدات فراوانی باز برخی افراد دست‌به‌کارهای خطرناک می‌زدند به‌خصوص در مناطق 2 و 6 این موضوع پررنگ‌تر بود.

وی افزود: علاوه بر مجروح شدن 4 نفر از آتش‌نشانان در سال گذشته بیش از 500 میلیون تومان به خودروهای آتش‌نشانی صدمه وارد شد که درواقع این خسارت به بیت‌المال و اموال خود مردم زده شد.

جعفری خاطرنشان کرد: نیروهای آتش‌نشانی در ایستگاه‌های خود مستقر خواهند بود و در صورت بروز حادثه با هماهنگی صورت گرفته در کنار نیروی‌های انتظامی به محل حادثه اعزام خواهند شد.

وی بیان داشت: هماهنگی‌های لازم نیز با نیروی انتظامی و سپاه برای هماهنگی بهتر و بیشتر صورت گرفته است.

علاوه بر این مرکز اورژانس استان قم نیز امروز به صورت ویژه خدمت رسانی خواهد کرد تا خدای نکرده در صورت بروز  حادثه امدادرسانی به مجروحان با سرعت صورت بگیرد.



انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/5387
اخبار مرتبط

نظرات شما