مسئول روابط عمومی انتقال خون قم:

هموطنان در طول ماه مبارک رمضان اهدای خون را فراموش نکنند/رشد 20درصدی اهدای خون درفروردین ماه

مسئول روابط عمومی انتقال خون قم با اشاره به رشد 20درصدی اهدای خون درفروردین ماه استان قم، گفت: هموطنان در طول ماه مبارک رمضان اهدای خون را فراموش نکنند.

محمد نسرین فرد در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به میزان اهدای خون در فروردین ماه امسال ، اظهار داشت:  در این ماه 4هزارو 552نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد سه هزارو804 نفرموفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: این میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال قبل، 3 هزارو 20 نفر بیشتر شده است.

مسئول روابط عمومی انتقال خون قم با اشاره به اینکه درفروردین ماه سال جاری اهدای خون بیش از20 درصد رشد داشته است، گفت:  بانوان نیز 5/3 درصد اهداکنندگان را تشکیل می دهند که نسبت به سال قبل تغیر محسوسی نداشته و132 نفر از کل اهداکنندگان فروردین ماه راتشکیل می دهند.

وی عنوان داشت: بانوان باید توجه داشته باشند که پیش از اهدای خون، اهداکنندگان توسط پزشک معاینه می‌شوند و در صورت نبود مشکل ، اهدای خون صورت می‌پذیرد؛ با مراجعه به مراکز انتقال خون و اهدای خون گامی در راستای بهبود حال بیماران بردارند.

نسرین فرد اضافه کرد: شاخص اهدای خون مستمر در سال جاری که از مهمترین شاخص ها در سلامتی و ایمنی خون های اهدا شده می باشد ازاین تعداد اهداکنندگان دو هزارو320 نفر بودندکه نسبت به سال قبل کاهش 2 در صدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در فروردین ماه سال جاری با تلاش کارکنان این اداره کل تمامی نیاز مراکز درمانی استان برطرف گردیده است و بیش ازچهار هزارو71واحد خون و فراورده های خونی به مراکز درمانی استان ارسال شده است .

مسئول روابط عمومی انتقال خون قم با اشاره به اینکه در ماه گذشته هزارو 150 واحد خون و فراوردهای آن به شبکه خون رسانی کشور ارسال شده که نسبت به سال قبل رشد11 درصدی داشته است، افزود:  نیاز به خون دائمی است، به دلیل محدودیت درمدت زمان نگهداری خون و فرآورده های آن، امکان ذخیره سازی برای مدت طولانی وجود ندارد و از طرفی بیماری ها و سوانح هر روز در حال رخ دادن هستند که این امر تأمین خون به صورت مستمر و همیشگی را ضروری می نماید.

وی ادامه داد: افراد واجد شرایط در طول ماه مبارک رمضان اهدای خون را فراموش نکنند و به مرکز انتقال خون در استان که همه روزه علاوه بر ساعات کاری در شیفت صبح، پس از افطار نیز پذیرای شهروندان نیکوکار و داوطلب اهدای خون هستند، مراجعه کنند.

نسرین فرد در خاتمه تاکید کرد:  به مؤمنین و روزه داران گرانقدری که به واسطه اعتقاد مذهبی و یا نذر اهدای خون را فقط به شب های پر فیض قدر موکول می‌کنند، در خواست می کنیم تأمین خون برای نجات جان بیماران نیازمند، مختص زمان خاصی نیست و از طرفی در شب‌های قدر در مرکز خونگیری با ازدحام جمعیت مواجه هستیم که مانع از ارائه خدمات مطلوب و همچنین معطلی مراجعه کنندگان می شود بنابراین از اهداکنندگان تقاضا داریم در طول ایام ماه مبارک رمضان جهت اهدای خون اقدام کنند. 

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/7359
اخبار مرتبط

نظرات شما