قم آماده برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم از آمادگی کامل این استان برای برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بیژن سلیمان‌پور روز چهارشنبه درجلسه ستاد مدیریت بحران قم، افزود:‌ با تدابیر انجام شده برای برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه هیچ گونه مشکلی از نظر امنیتی و احساسی وجود ندارد.

وی یادآور شد: برای عمل به سیاست‌های کلی استان در برگزاری انتخابات در ۱۷ مورد شیوه‌نامه‌هایی متناسب، به دستگاه‌های اجرایی برای بسترسازی مطلوب انتخابات و شکل همگانی دادن به مشارکت عمومی ابلاغ شده‌است.

به گفته وی، تمام دستگاه‌های استانی همت و تلاش خود را برای بسترسازی مطلوب برای مشارکت حداکثری به وجود بیاورند.

تدابیر بهداشتی پای صندوق‌های رای

فرماندار قم نیز با اشاره به روند برگزاری انتخابات در ۲۸ خردادماه سال جاری، گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده هر فرد به مدت ۳ دقیقه در محل اخذ رای حاضر و رای خود را به صندوق انداخته و از محل خارج خواهد شد.

مرتضی حیدری افزود:به گفته مرتضی حیدری، با افزایش ۵۲ شعبه در انتخابات پیش رو برای هر صندوق برای جلوگیری از اذحام افراد پیش بینی اخذ یکهزار رای در نظر گرفته شده‌است.

وی گفت:  در فضای استقرار صندوق اخذ رای نباید بیش از ۲۵ نفر به صورت همزمان حضور داشته باشند و افراد حاضر تا رسیدن نوبت رای گیری در فضای باز مدیریت خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: لوازم ضدعفونی کننده و بهداشتی در تمام صندوق های اخذ رای پیش بینی شده است، حدود ۹۰ صندوق سیار در سطح استان  فعال خواهد بود.

حیدری تاکید کرد: از شهروندان قمی درخواست می‌شود هنگام حضور در شعب اخذ رای وسایل شخصی از جمله خودکار همراه خود داشته باشند.

فرماندار قم گفت: برای رای اخذ افراد کرونایی در بیمارستان‌ها و افراد قرنطینه شده در داخل منازل، صندوق‌های ویژه ای در نظر گرفته شده تا با کمک ماموران مرکز بهداشت استان رای این افراد گرفته شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/26874
اخبار مرتبط

نظرات شما