امام‌جمعه قم:

آزادگان جهان در روز قدس نشان خواهند داد کنار مردم غزه هستند

امام جمعه قم گفت: روز قدس بسیار مهم است جمعه آینده میعاد ما و شما و همه آزادگان جهان است در چند ماه اخیر چهل هزار نفر از مردم غزه را کشتند، جمعه آینده باید ایران و جهان نشان دهد در کنار مظلومان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های امروز نمازجمعه که در مصلای قدس قم برگزار شد اظهار داشت: در روایات، عبادت به سه  درجه تقسیم شده است در ابتدا عبادتی که از که سوی بنده انجام می‌شود برای رهایی از جهنم و عذاب الهی که از آن در روایات به عبادت بردگان نام‌برده‌شده است‌.

امام‌جمعه قم بیان داشت: دومین عبادت عبادتی است که برای کسب درجات بهشت انجام می‌شود که این  عبادت تجار و بازرگانان است و در آن دادوستد انجام می‌شود.

وی افزود: عبادت سوم عبادتی است که فراتر از این دو انگیزه است که به آن عبادت آزادگان می‌گویند که نگاه انسان در دعا و عبادت به خود، مطامع خود، آینده و آخرت نیست؛ بلکه نگاه بنده معطوف به عظمت، شکوه و جلال خداوند است.

اعرافی خاطرنشان کرد: دو درجه عبادت بازرگانان و بردگان در همه روایات وجود دارد، اما عبادت سوم در روایات متفاوت است که در برخی روایات عبادت آزادگان و احرار یک عبادت شکری است و اگر بهشت و جهنم هم نبود خداوند را عبادت می‌کردند، در برخی روایات در مورد درجه سوم عبادت به‌جای «شکر» از «حب و عشق» سخن به میان می‌آید که مرتبه بالای عبادت است.

امام‌جمعه قم تصریح کرد: در ذات شب‌های قدر یک استعداد و ظرفیت ویژه برای پر کشیدن به آسمان و تقرب به خدا وجود دارد مبادا این سرمایه ناب را از دست بدهیم باید خود را آماده درک این شب‌ها کنیم.

وی ضمن گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در مقابل همه قدرت‌های فاسد ایستادگی کرد همه ما در مقابل این نعمت الهی مسئول هستیم پاسداری از این نعمت شرایط زیادی دارد و نسل به نسل پای این آرمان‌ها ایستادند، هیچ بهانه‌ای برای ما عذر نیست که از این مسیر فاصله بگیریم.

اعرافی تأکید کرد: دشمنان بدانند مردم با همه سختی‌های تحریم‌ها پای نظام و اسلام و آرمان اسلام ایستادند و نخواهند گذاشت شما به آمال شیطانی خود برسید این نظام پابرجا خواهد ماند و شما طمع شکست را خواهید چشید، جنگ ادراکی و ترکیبی و تلاش‌های پیچیده دشمن ایران و اسلام برای فروپاشی ارزش‌های اسلامی به جایی نخواهد برد.

امام‌جمعه قم گفت: امروز حجاب را هدف گرفتند؛ اما زنان قهرمان و مردان شجاع از این موانع عبور خواهد کرد و آن اقلیت هم بیدار خواهد شد، جنگ ترکیبی دشمن جنگ در برابر تمدن اسلام است و مسئله عادی نیست ایران، قم و تهران شجاع پای این پرچم می‌مانند مسئولان و مردم در مسیر اسلام حرکت خواهند کرد، فریب جنگ ادراکی را نخوریم، مسئولیت روحانیت، دانشگاهیان، و نخبگان سنگین است؛ اما راه روشن است.

اعرافی اضافه کرد: شعار سال بسیار مهم است رونق تولید با مشارکت باید مدنظر قرار گرفته شود و گزارش‌های خوبی توسط استاندار از پیشرفت‌های استان داده شده است.

وی تصریح کرد: پیشرفت اقتصادی با مشارکت مردم گره‌خورده است دولت سه کار مهم برنامه‌ریزی، حمایت و تسهیلات و  نظارت بر سلامت و عدالت اجتماعی را انجام دهد و مابقی باید به دست بازار، مردم و جوانان باشد، اگر با نظارت دولت همین صنعت خودرو به دست مردم سپرده شود گره‌ها باز می‌شود.

اعرافی ادامه داد: روز قدس بسیار مهم است جمعه آینده میعاد ما و شما و همه آزادگان جهان است در چند ماه اخیر  چهل هزار نفر از مردم غزه را کشتند جمعه آینده باید ایران و جهان نشان دهد در کنار مظلومان است.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/48187
اخبار مرتبط

نظرات شما