پیش‌بینی افزایش یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع فضای سبز جنگلی به قم

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: : توسعه بوستان‌های جنگلی و تبدیل آن به بوستان شهری به‌عنوان یک راهبرد دنبال شده و در این زمینه یک‌میلیون و 100 هزار مترمربع توسعه بوستان جنگلی پیش‌بینی‌شده که 40 هکتار آن در اولویت برنامه قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیدامیر سامع  در آئین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های تفریحی و فضای سبز شهرداری قم که در سالن جلسات شهرداری برگزار شد، با بیان اینکه در بخش فضای سبز اتفاقات خوبی در سطح شهر قم اتفاق افتاده است، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ای که تنظیم‌شده راهبردهای مختلف دیده شد که یکی از این اقدامات توسعه بوستان‌های شهر بر اساس توسعه متوازن شهری بود که در منطقه هشت و مناطق دیگر شاهد بهره‌برداری پروژه‌ها در پارک‌ها هستیم و امکانات مختلفی که دیده شد این راهبرد را دنبال می‌کند.

وی ابراز کرد: توسعه بوستان‌های جنگلی و تبدیل آن به بوستان شهری نیز به‌عنوان یک راهبرد دنبال شده و در این زمینه یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع توسعه بوستان جنگلی پیش‌بینی‌شده که ۴۰ هکتار آن در اولویت برنامه قرار دارد و باید برای تأمین اعتبار آن در بودجه امسال و سال آینده پیش‌بینی لازم صورت گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به آغاز عملیات عمرانی اجرای بوستان کوهسار گفت: این بوستان آخرین حلقه بوستان هزار هکتاری زائر قم است که در ابتدای آن باغ‌موزه دفاع مقدس، باغ پرندگان، بوستان خضر و … پیش‌بینی‌شده و در مجاورت مسجد مقدس جمکران پایان می‌یابد.

وی با بیان اینکه در اجرای فضای سبز و بوستان‌ها از شمال تا جنوب شهر توسعه متوازن در نظر گرفته‌شده است گفت: در طی شش سال گذشته سرانه فضای سبز هر شهروند قمی از ۱۵.۴ به بیش از ۲۰ مترمربع رسیده و پیش‌بینی شهرداری رسیدن به بیش از ۲۵ مترمکعب است.

سامع در مورد فضای سبز طولی نیز گفت: در شش سال اخیر  بیش از ۴۰۰ کیلومتر فضای سبز طولی در قم ایجادشده و از حیث بودجه‌ای نیز برای خرید درخت، لوازم و تجهیزات آب‌رسانی همواره موردحمایت بوده‌ایم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم به حوزه ایمن‌سازی بوستان‌ها و راه‌اندازی آب‌نماهای آن اشاره و یادآور شد: در این راستا ۱۴۴ آب‌نما فعال‌شده و ۲۸۴ پروژه روشنایی با بیش از ۳۰ میلیارد تومان اجرایی شده و امروز تمام بوستان‌های بزرگ و کوچک شهر قم دارای امکانات و تأسیسات روشنایی ایمن هستند، به‌طوری‌که در این زمینه شاهد راه‌اندازی یک ساختار مناسب برای نگهداری، تعمیر و تجهیزات هستیم.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/27528
اخبار مرتبط

نظرات شما