معاون امور بانوان استانداری قم:

حفظ انقلاب بدون حضور بانوان امکان پذیر نیست/ زنان در دوران دفاع مقدس از هیج کمکی دریغ نکردند

معاون امور بانوان استانداری قم با اشاره به حضور بانوان در عبور از بحران جنگ تحمیلی گفت: حفظ انقلاب بدون حضور بانوان امکان پذیر نیست بانوان نقش مهمی در ایجاد همبستگی اجتماعی دارند و در عبور از بحران کرونا نیز نقش آفرین بودند.

صدیقه صدیق معاون امور بانوان استانداری قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی حفظ نظام و انقلاب بستگی به حضور زنان در جامعه دارد هیچ‌کس فکر نمی‌کرد تاب‌آوری جامعه ما  در مقابل آن همه فشاری که در دوران جنگ تحمیلی که همه دنیا علیه ایران بود این مقدار بالا باشد.

وی افزود: در دوسال اخیر هم به واسطه بیماری کرونا بحران شدیدی در جامعه حکمفرما بود اینجا هم یک بحران داشتیم که  با همبستگی اجتماعی از آن عبور کردیم و رمز عبور از بحران‌ها همواره همبستگی اجتماعی و  ارتباط و تعامل است که بین مردم در سایه داشتن روحیه مشارکت وجود دارد.

معاون امور بانوان استانداری قم تاکید کرد: داشتن روحیه یعنی امید داشته باشیم که می‌توانیم از این بحران‌ها عبور کنیم  امید بسیار مهم است دشمن می خواهد امید را از ما بگیرد دشمن با هزاران ترفند میخواد امید را  جامعه ما بگیرد .


صدیق تاکید کرد: زنان جامعه ما در دفاع مقدس مشارکت داشتند  در پشت و در داخل جبهه مادران و زنان در دوران دفاع مقدس از هیج کمکی دریغ نکردند از دوختن‌لباس، تهیه غذا ،پختن نان برای شهدا و رزمندگان دریغ نکردند .

صدیق عنوان داشت : دلم برای نسل امروز می‌سوزد که آن دوران را تجربه نکردند کارهای پشتیبانی جبهه را اکثراً بانوان انجام  می‌دادند کودکان در کنار مادران خود حضور داشتند و این صحنه های همدلی را شاهد بودیم ، رمز عبور از بحران جنگ مشارکت و همبستگی  اجتماعی بود که در سایه امید و مشارکت به دست می‌آید خواهران هم مانند دفاع مقدس باید  تمام تلاش خود را باید داشته باشند تا همبستگی اجتماعی ایجاد شود زیرا بانوان نقش اساسی در ایجاد همبستگی اجتماعی دارند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/28855
اخبار مرتبط

نظرات شما