استاندار: پوشش واکسیناسیون کرونا درقم به ۵۸ درصد رسید

استاندارقم با اشاره به سیاست استان مبنی بر واکسیناسیون کرونا تمام اتباع مجاز و غیرمجاز خارجی، گفت: با تزریق ۸۱۵ هزار دُز واکسن، پوشش واکسیناسیون عمومی قم به ۵۸ درصد رسیده‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بهرام سرمست روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت بحران قم افزود: تا زمانی که درصد پوشش واکسیناسیون به مرحله اطمینان بخشی نرسد امکان برداشته شدن بسیاری از محدودیت ها امکان پذیر نیست.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع واکسیناسیون کارکنان اداری،بیان کرد: برای واکسیناسیون کارکنان اداری قم اجباری نیست اما الزام وجود دارد.

استاندار قم با انتقاد از مبحث واکسن هراسی، گفت: در بهترین حالت ۸ درصد مردم قم با اصل واکسیناسیون مخالف هستند و بیش از ۹۰ درصد مردم نسبت به دریافت واکسن تمایل قلبی دارند.

سرمست همچنین با اشاره پروژه نیمه تمام بیمارستان الهادی و ضرورت فعال سازی این ظرفیت بالقوه، گفت: وضعیت نهایی ادامه این پروژه درمانی باید طی هفته آینده مشخص شود.

وی گفت: نمایشگاه دائمی استان تا پایان آبان ماه سالجاری برای ادامه روند واکسیناسیون عمومی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قم قرار دارد. 

وی یادآور شد: روند کلی استان در مبحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی صعودی است و موج پنجم این بیماری هم اکنون در وضعیت کنترل شده‌ای قرار دارد.

سرمست  با اشاره به نحوه فعالیت مدارس نیز گفت: مصوبات ستاد ملی در این زمینه چهارچوب عمل استان‌ها را مشخص کرده و براساس مصوبات ملی باید نسبت به واکسیناسیون به موقع دانش آموزان مقاطع تحصیلی اقدام شود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/29059
اخبار مرتبط

نظرات شما