فرمانداری قم خبر داد:

آمادگی ۷۴۷ شعبه برای دریافت آرای مردم قم

مسئول کمیته فنی فناوری اطلاعات ستاد انتخابات فرمانداری قم گفت: ۳ هزار و ۷۳۵ صندوق اخذ رأی الکترونیکی در ۷۴۷ شعبه اخذ رأی استان قم پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمد محمدی، مسئول کمیته فنی فناوری اطلاعات ستاد انتخابات فرمانداری قم با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۷۳۵ صندوق اخذ رأی الکترونیکی در ۷۴۷ شعبه اخذ رأی استان قم پیش‌بینی‌شده است، گفت: مردم پس از مراجعه به شعب اخذ رأی راهنمایی می‌شوند و پس از تأیید هویت یک کارت الکترونیکی رأی به آنان برای انجام فرایند رأی‌دادن داده می‌شود.
محمدی ادامه داد: کارت‌های داده شده به مردم در جایگاه مشخص در صندوق‌های مکانیزه قرار داده می‌شود و با واردکردن کد نامزد‌ها تصویر نامزد موردنظر و نام و نام خانوادگی نامزد موردنظر در صفحه‌نمایش مشاهده می‌شود و رأی‌دهنده با زدن دکمه اتمام رأی‌گیری تعرفه چاپ شده را به مدت پنج ثانیه داخل صفحه و به‌صورت کاغذی می‌تواند مشاهده کند و سپس تعرفه صادر شده داخل صندوق الکترونیکی قرار می‌گیرد.
وی تأکید کرد: در زمان اخذ رأی دستگاه به‌صورت خودکار تمام مراحل اخذ رأی را به‌صورت فارسی و مرحله‌به‌مرحله به افراد رأی‌دهنده توضیح می‌دهد تا مشکلی در زمان رأی‌دادن پیش نیاید.
محمدی با تأکید بر اینکه از مردم تقاضا داریم قبل از ورود به شعبه اخذ رأی برای تسهیل کار رأی‌دهی کد نامزد‌های موردنظر را یادداشت کرده باشند، افزود: در این دستگاه برای افرادی که قصد دارند رأی سفید بدهند هم دکمه رأی سفید در دستگاه اخذ رأی پیش‌بینی‌شده است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47818
اخبار مرتبط

نظرات شما