مدیرکل کمیته امداد استان قم:

قمی‌ها رتبه اول پرداخت صدقات در کشور را دارند

مدیرکل کمیته امداد استان قم از افزایش ۵۴ درصدی کمک‌های مردمی به این نهاد در ۱۱ماهه نخست سال جاری در قم خبر داد و گفت: قمی‌ها رتبه اول پرداخت صدقات در کشور را کسب کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام مهری ظهر امروز در نشست خبری خود که به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری در سالن جلسات این اداره برگزار شد با اشاره به عملکرد کمیته امداد استان قم در حوزه‌های مختلف، اظهار داشت: مجموع عملکرد حوزه اشتغال کمیته امداد قم در خصوص مددجویان از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است. این میزان هزینه شامل هزینه‌ای تسهیلات، آموزش، بازاریابی و حمایت و ایجاد مشاغل است.
مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به ارائه خدمات کمیته امداد به مددجویان، گفت: امروز کمیته امداد در مباحث مسکن، سلامت و پزشکی، فرهنگی و حقوقی به مددجوان خود خدمت ارائه می‌دهد.
وی اضافه کرد: کمیته امداد در موضوع مهم اشتغال به مددجویان آموزش‌های لازم کسب‌وکار را می‌دهد که این آموزش‌های شامل ایجاد مشاغل نوین و دانش‌بنیان، بازاریابی و فروش محصولات مددجویان و پایدارسازی فعالیت اشتغال است.
حجت‌الاسلام مهری با اشاره به ارائه خدمات به مددجویان بر اساس دهک‌بندی است، گفت: در حال حاضر کمیته امداد در استان قم ۲۱ هزار و ۶۱۲ خانوار که ۳۹ هزار و ۳۷ نفر را شامل می‌شود را تحت حمایت  خود دارد.
وی بیان کرد: ارائه خدمات بر اساس دهک‌بندی است که به‌عنوان‌مثال برای دهک‌های یک از خدمات اشتغال، مسکن، حمایت از سلامت خانواده و موضوع‌های فرهنگی و حقیقی و برای دهک‌های یک تا سه کمک معیشتی  را شامل می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به موضوع مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم گفت: در این حوزه کمیته امداد در احداث، تعمیر و مرمت مسکن مددجویان در سال جاری و تا پایان بهمن‌ماه ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه حمایت و سلامت خانواده مددجویان، در اموری چون ارائه خدمات ویژه به سالمندان تحت پوشش، ارتقای شاخص‌های سلامتی و بهداشتی مددجویان، پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار نیازمند، سهم بیمه خانوار روستایی و عشایر نیازمند، هزینه درمان بیماران صعب‌العلاج و تهیه جهیزیه نیازمندان از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه حدود سه هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
حجت‌الاسلام مهری با اشاره به حوزه فرهنگی، گفت: در حوزه فرهنگی مربوط به خانواده‌های تحت حمایت، دانش‌آموزان و دانشجویان با اجرای برنامه‌هایی از جمله برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی، خدمات آموزشی و تربیتی، راهنمایی و مشاوره تخصصی، ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: متوسط واریزی کشوری برای ایتام ماهانه هشت میلیون ریال و در قم این رقم به طور متوسط بیش از ۱۸ میلیون ریال است همچنین در اکرام ایتام و محسنین، ۶ هزار و ۷۶۸ نفر تحت پوشش کمیته امداد قم داریم که توسط ۳۵ هزار نفر حامی، حمایت می‌شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: در مورد زکات واجب، مستحب و فطریه که توسط مراکز نیکوکاری و شورای زکات در روستاها جمع‌آوری می‌شود امسال و تا پایان بهمن‌ماه شاهد کمک نقدی و کالایی ۳۶۰ میلیاردریالی بوده‌ایم.
وی در ادامه با اشاره به نسبت سرانه جمعیتی، قم رتبه نخست پرداخت صدقه در کشور را دارد، گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن، ۳۲۰ میلیارد ریال از صندوق‌های صدقه استان قم جمع‌آوری شد و در عملکرد کشوری، نخستین استان در جمع‌آوری صدقات نسبت به جمعیت هستیم.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47939
اخبار مرتبط

نظرات شما