رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

۲ درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، گفت: در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تمام توان خود را در جهش تولید به کار می‌گیریم ضمن اینکه بخش کشاورزی استان کاملاً مردمی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا حاجی رضا امروز در دیدار با آیت‌الله اعرافی، گفت: در صدور اسناد کشاورزی در دو سال گذشته توانستیم از ۸۰ هزار هکتار موجود، مقدار ۵۵ هزار هکتار را تعیین تکلیف کنیم تا کشاورزان با سند زمین خود بتوانند از تسهیلات تخصصی استفاده کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، با اشاره به اینکه در دو سال گذشته رویکرد ما عدم توسعه بوده است، مطرح کرد: اشتغال مولد پایدار یکی از مباحث اصلی است که در سازمان دنبال می‌شود.
حاجی رضا با اشاره به اینکه در عرصه زراعت نیز محصولات برندی در قم وجود دارد، عنوان کرد: یونجه، ذرت و پنبه از جمله محصولات زراعی برجسته قم هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه حمایت‌ها و تسهیلات بخش کشاورزی قم محدود است، عنوان کرد: تلاش داریم با استفاده از دانش‌های نوین بهبود و ارتقای عملکرد کشاورزی در استان را داشته باشم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، با اشاره به اینکه دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود گفت: سالانه ۱۵۰ هزار تن شیر نیز در استان قم تولید می‌شود همچنین ۴۰۰ هزار رأس دام سبک و ۹۰ هزار دام سنگین در قم وجود دارد ضمن اینکه سالانه ۱۳۵ هزار تن تخم‌مرغ در این استان تولید می‌شود.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48147
اخبار مرتبط

نظرات شما