مدیرکل غله قم:

نظارت بر واحدهای نانوایی قم تشدید شده است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: باتوجه‌به افزایش تقاضای مردم برای تهیه نان در ماه مبارک رمضان و لزوم نظارت هرچه دقیق‌تر بر عملکرد واحدهای نانوایی فعال در استان، میزان رصد و بازرسی از آن‌ها افزایش‌یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، سعید محمدی بیان داشت: در همین رابطه برای نظارت هرچه بیشتر بر عملکرد نانوایی‌های فعال در قم کارگروهی متشکل از اتحادیه نانوایان، اداره کل صنعت و معدن، سازمان جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت، اداره کل تعزیرات حکومتی و اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان تشکیل شده است.
وی افزود: در جریان اجرای این طرح نظارتی ویژه در سطح استان قم، با واحدهای نانوایی که تخلف‌هایی همچون عرضه خارج از شبکه، رعایت‌نکردن ساعت کاری، عدم توجه به مسائل بهداشتی و پخت نان بی‌کیفیت را داشته باشند، به‌شدت برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: از طرف دیگر در این طرح، واحدهای نانوایی که در پایش‌های صورت‌گرفته به استانداردهای تعیین شده در زمینه‌های مختلف توجه لازم را داشته باشند، تشویق و تقدیر خواهند شد.
محمدی با اشاره به ادامه‌دار بودن این طرح نظارتی، گفت: انتظار ما از نانوایان استان قم این است که نان بسیار باکیفیتی را دست مردم بدهند، ساعات کاری را رعایت کنند و نسبت به مسائل بهداشتی توجه لازم را داشته باشند.
گندم موردنیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰ هزارتنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.
آزمایش‌های انجام شده توسط نهادهای نظارتی همچون اداره کل استاندارد نشان می‌دهد آرد توزیع شده در میان نانوایی‌های استان از کیفیت لازم برخوردار است و در ادامه نانوایان عزیز قمی نیز تلاش می‌کنند بامهارت بالای خود، نان با کیفیتی را به دست مردم برسانند، به‌نحوی‌که مسئولان حوزه آرد و نان قم بیان می‌کنند نان‌های تولید شده در این استان به‌خصوص نان سنگک از بهترین نان‌های کشور است.
به‌طورکلی حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح شهر و مناطق مختلف استان قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان‌های موردعلاقه مردم را تولید می‌کنند. پنج کارخانه تولید آرد نیز در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48177
اخبار مرتبط

نظرات شما