طی سال گذشته در قم انجام شد؛

احداث ۲۴۰ کلاس در قالب ۲۶ فضای آموزشی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم از احداث ۲۴۰ کلاس درس در قالب ۲۶ فضای آموزشی طی سال گذشته در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» احمدرضا اجتهادی گفت: در حال حاضر استان قم در حدود ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در ۶۵۰۰ کلاس درس در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.

 مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با بیان اینکه استان قم رتبه سوم تراکم دانش‌آموزی در سطح کشور را دارد افزود: این امر به دلیل رشد جمعیت استان قم و همچنین افزایش مهاجرت‌ها به این شهر بوده و هم اکنون ۱۴ درصد از دانش‌آموزان اتباع کشور در قم مشغول به تحصیل هستند.

 وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم جهش خوبی در عرصه مدرسه‌سازی در استان قم صورت‌گرفته است افزود: در سال ۹۹ تعداد ۵۵ کلاس درس در استان قم احداث شد، اما در سال‌های ۱۴۰۰ تعداد ۶۳ کلاس، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۴۰ کلاس و در سال ۱۴۰۲ نیز ۲۴۰ کلاس درس در قالب ۲۶ فضای آموزشی احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که این آمار نشان از رشد قابل‌توجهی در این بخش است.

 وی عنوان کرد: به همت مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان و اداره کل نوسازی مدارس قم در سال جاری، کلنگ‌زنی ۵ پروژه جدید فضای آموزشی بر زمین زده شد.

 اجتهادی همچنین بیان کرد: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به میزان سه برابر سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تجهیزات برای مدارس استان قم تأمین شده است.

 مدیرکل نوسازی مدارس استان قم گفت: استان قم در زمینه اخذ مجوز ساخت فضای تجاری برای مدارس و نصب سامانه‌های تولید برق از انرژی خورشیدی باهدف خودکفایی فضاهای آموزشی در جایگاه نخست کشوری در بین استان‌ها قرار دارد.




انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/48355
اخبار مرتبط

نظرات شما