بحران کمبود ماسک در فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از آسوشیتدپرس، شیوع ویروس کرونا در آمریکا و افزایش بی‌سابقه تقاضای کالاهای پایه‌ای و همچنین محصولات بهداشتی از جمله ماسک و دستکش‌های یکبار مصرف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و دولت آمریکا را برای تامین این نیاز‌ها با مشکل مواجه کرده است.

شرکت تولیدکننده محصولات حیاتی «اس او اس» معمولا هشت نوع ماسک فیلتردار از جمله ماسک‌های سنتی جراحی و ماسک‌هایی را تولید می‌کند که در برابر آلودگی‌های خاص مثل دود ناشی از آتش سوزی از فرد حفاظت می‌کند. اما اس او اس اکنون حتی یک دانه ماسک در قفسه‌های فروشگاهی خود ندارد. در واقع همه این ماسک‌ها از ژانویه به فروش رفته است. این اتفاق زمانی رخ داد که نگرانی از ویروس کرونا در چین که کووید ۱۹ نام دارد علنی شد و تمایل برای خرید همه نوع ماسک بشدت افزایش یافت.

«استیسی ادل استین» که همسرش «جف»، اس او اس را در سال ۱۹۸۹ تاسیس کرد گفت هر کسی که از مغازه «وان نویز» دیدن می‌کند یا بدنبال خرید آنلاین است دست خالی برمی‌گردد. این شرکت به این زودی‌ها عرضه جدیدی از ماسک نخواهد داشت.

ادل استین که معمولا در این مغازه کار نمی‌کند بلکه به کارکنان حاضر در فروشگاه کمک می‌کند، گفت: «ما دیگر نمی‌توانیم ماسکی پیدا کنیم. عرضه کنندگان به ما می‌گویند تا سپتامبر عرضه‌ای نخواهند داشت.»

در حالیکه مردم در تلاش برای حفاظت از خودشان در برابر این ویروس و ذخیره سازی مواد غذایی در صورت قرنطینه هستند، مغازه‌های سراسر کالیفرنیای جنوبی با افزایش تقاضای کالا‌های مرتبط با سلامت، مواد غذایی و دیگر مایحتاج مواجه شده‌اند. این احساس اضطرار روز سه‌شنبه تشدید شد زمانیکه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر آمریکا به مردم این کشور توصیه کرد برای شیوع ویروس کرونا آماده باشند.

بیش از ۸۴ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا –کووید ۱۹- در سراسر جهان گزارش شده که بیش از ۲۸۰۰ نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار آمریکا اعلام کرده است ۶۲ مورد ابتلا به کرونا در آمریکا گزارش شده که اغلب آن‌ها در جا‌های دیگر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

مالک فروشگاه More Prepared که در تولید کالا‌های اضطراری و اورژانسی تخصص دارد، اعلام کرد نمی‌تواند سفارش‌های آنلاین مشتری‌ها را به سرعت معمول ارائه کند، چون تولید محصولات از تقاضا کُندتر است. سفارش‌هایی که معمولا با یک یا دو روز تاخیر ارسال می‌شد اکنون به با یک هفته تاخیر ارسال می‌شود. محبوب‌ترین اقلام مورد نیاز مشتریان نیز ماسک، مواد غذایی و دستکش یکبارمصرف است. وی افزود تولیدکنندگانی که با او همکاری می‌کنند، نیز جنس ندارند و برخی قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.

ماسک‌ یکی از کالا‌های پرتقاضا است – برخی انواع از آنها می‌توانند ذرات را فیلتر کنند و اغلب آن‌ها حداقل مانع از شیوع آلودگی از فرد استفاده کننده ماسک با لمس صورتش می‌شوند –، اما به گفته کارشناسان، شستشوی مرتب دست با آب و صابون بهترین راه برای حفاظت از ابتلا به ویروس کروناست.

به مردم توصیه شده، اگر در سلامت هستند، ماسک نخرند تا درصورتیکه نیرو‌های پزشکی به ماسک احتیاج داشته باشند بتوانند آن‌ها را تهیه کنند. با این حال ماسک‌های ان ۹۵ که بسیار سفت و سخت دهان و بینی فرد را می‌پوشانند، در قفسه فروشگاه‌ها یافت نمی‌شود. فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمریکا گزارش داده‌اند فروش ماسک طی هفته‌های گذشته به شدت افزایش یافته و آن‌ها برای تامین بیشتر این کالا‌ها به مشکل برخورده‌اند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16965
اخبار مرتبط

نظرات شما