دبیر ستاد بزرگداشت روز قم خبر داد :

کاشت بیش از 6هزار اصله درخت در بوستان شهدا/نامگذاری 40کوچه به نام شهدا

دبیر ستاد بزرگداشت روز قم از کاشت بیش از 6هزار اصله درخت در بوستان شهدا و نامگذاری همزمان 40کوچه به نام شهدا و رونمایی از سردیس 12شهید در قم خبر داد و برنامه های روز قم را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ابوالقاسم مقیمی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه روز قم سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم نامگذاری شده است، اظهار داشت: در این روز برنامه های مختلفی داریم.
وی ادامه داد: دبیرخانه روز قم با محوریت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با 4کمیته تشکیل شد .
دبیر ستاد بزرگداشت روز قم با اشاره به اینکه شعار امسال روز قم« بی لطف اهلبیت درد مداوا شدنی نیست» انتخاب شد، گفت: این شعار در راستای شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی پیش آمده برای جامعه انتخاب شد و انشالله همه زیرسایه کریمه اهلبیت(ع) سالم باشیم و هر چه سریعتر این ویروس نابود شود.
وی اضافه کرد: برای این سیزده روز برنامه های مختلفی در سه حوزه شهروندی، فرهنگ عمومی و ایثار و شهادت و توسعه زیرساخت های فرهنگی اجتماعی برنامه ریزی شده است.
مقیمی با اشاره به اینکه برای این روز برخی برنامه ها هم به دستگاه ها ابلاغ شده است، گفت: روز قم ظرفیت خوبی برای توسعه زیر ساخت های فرهنگی اجتماعی و همچنین ایجاد و رونق بازارهای اقتصادی است.
وی بیان داشت: روز قم می تواند به اقتصاد های خرد و گردشگری کمک کند البته ضرورت دارد برای تبلور ظرفیت های مختلف آموزش های لازم توسط دستگاه ها ارائه شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به بوستان یادمان شهدا، گفت: در توسعه زیرساخت های فرهنگی اجتماعی شهر بوستان فاخر یادمان شهدا بسیار مناسب است که قرار است در این ایام به یاد شهدا بیش از 6هزار اصله درخت درآن کاشته شود.
وی اضافه کرد: یکی از خلع های فرهنگی در قم موزه ها و خانه موزه ها است که بستر تاریخی و معرفی فرهنگ و پیشینه قم و معرفی بزرگان را برعهده دارند.
مقیمی با اشاره به اینکه با اعتباری بالغ بر 500میلیون تومان خانه موزه شهید زین الدین در حال آماده سازی است، ادامه داد: با همکاری خانواده شهید زین الدین افتتاح خانه موزه شهید زین الدین را پیگیری می کنیم. حدود یکسال است که تیم محتوای مشغول طراحی و المان ها ایثار و شهادت و حوزه زندگی شهید زین الدین هستند.
وی تصریح کرد: در این خانه موزه به زندگی و تربیت خانواده، معرفی لشگر 17علی ابن ابیطالب(ع)، جنبه های مختلف زندگی شهید زین الدین خواهیم پرداخت. این مکان در اختیار فعالین حوزه های ایثار و شهادت قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به افتتاح دو سرای محل در منطقه آذر و یادگار امام برای ارائه خدمات اجتماعی ، گفت: افتتاح طرح محله سبز را در این ایام خواهیم داشت.در این طرح سعی شده است در جوار مساجد و مجموعه های فرهنگی سطح شهر نوار سبزی را ایجاد کنیم تا هم چشم انداز خوبی داشته باشد و هم در رشد نشاط و شادابی شهر کمک کند.
وی بیان داشت:در حوزه فرهنگ شهروندی، کلیپ هایی را تولید کرده ایم. در این کلیپ ها بافت های تاریخی قم که کمتر به آنها پرداخته شده است معرفی می شود. زیرساخت های بسیاری در شهر در حوزه آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری وجود دارد.
دبیر ستاد بزرگداشت روز قم با اشاره به تولید بیش از 100پادکست با عنوان معرفی محلات و بزرگان قم ، گفت: با توجه به ضرروت بین شهری به ویژه بین کلان شهرهای مذهبی در روز 28تفاهمنامه گردشگری بین شهرداری شیراز و مشهد در راستای توسعه زیر ساخت های فرهنگی، تبادل مسائل گردشگری، اردوها، تورهای گردشگری و... امضا خواهد شد.
وی عنوان داشت: نمایشگاهی از تصاویر قدیم قم و مقایسه با تغییرات و توسعه شهری قم در معابر ، نگارخانه، و صحن صاحب الزمان حرم مطهر برای استفاده عموم مردم قرار خواهد گرفت .
مقیمی خاطرنشان کرد: در حوزه نشاط اجتماعی در یکسال گذشته سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم مجموعه استیج های شادیانه را در قم طراحی و اجرا کرده است و در ایام روز قم هر شب در دو نقطه خدمات رسانی خواهند کرد و جشن سالروز ورود حضرت معصومه(س) با رعایت پروتکل های بهداشتی را برگزار خواهند کرد.
وی گفت: همچنین سرودهای خیابانی هم همچون گذشته در بیش از 100نقطه شهر برگزار خواهد شد. بیش از 80اجرای تئاتر خیابانی در شوارع مختلف در راستای توسعه فرهنگ شهروندی و معرفی شعار روز قم اجرا خواهد شد.
دبیر ستاد بزرگداشت روز قم ادامه داد: دو مجموعه شب شعر در حوزه معرفی شهر قم و معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) با عنوان شب شعر بیت النور در سال های گذشته برگزار شده است که از این شب شعر ها کلیپ هایی آماده شده که پخش خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به حوزه ایثار و شهادت و مباحث نرم افزاری، گفت: با توجه به نامگذاری های که در حوزه شهری صورت گرفته است کمیته نامگذاری شهرداری به نامگذاری معابر به نام شهدا اهتمام ویژه ای را دارد.
مقیمی خاطرنشان کرد: 40کوچه به صورت همزمان با نام شهدای انقلاب اسلامی نامگذاری خواهدشد و تا پایان سال هم در محل زندگی شهداو در آن کوچه برای آنها یادواره برگزار خواهدشد.
وی ادامه داد: در یکسال گذشته تورهای روایت انقلاب و ایثار شهدا برای معرفی اماکن و رخداد ها و شهدای انقلاب اسلامی برگزار شده است که خروجی این تورها کتاب روایت انقلاب است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به برگزاری بیش از 5هزار روضه خانگی در ایام محرم و صفر در خانه ها، گفت: سردیس 12شهید سرافراز انقلاب اسلامی با اعتبار 8میلیارد ریال طراحی و آماده شده است که در خیابان انقلاب اسلامی نصب خواهد شد.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/21597
اخبار مرتبط

نظرات شما