مسئول بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی استان قم در گفتگو با قم فردا :

هیئت‌های مذهبی پیش‌قراول رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند

مسئول بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی استان قم با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی پیش‌قراول رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودند گفت: امسال نیز در کنار عزاداری‌های ایام محرم و صفر کمک‌های مؤمنانه توسط هیئت‌های مذهبی ادامه خواهد داشت تا قشر ضعیف جامعه که بابت کرونا آسیب دیدند از این کمک‌ها بهره‌مند شوند.

اکبر بختیاری مسئول بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی در جلسه ای که به مناسبت روز قشر بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی با حضور هیئت اندیشه ورز بسیج مداحان برگزار کرد در خصوص رسالت مداحان در آستانه محرم در استفاده از ظرفیت های مراسم ها برای تبیین سبک زندگی علوی فاطمی تأکیداتی داشت مراسم های محرم و صفر در کنار عزاداری ها می تواند بهترین محل برای ترویج سبک زندگی اسلامی باشد.

وی ادامه داد: اگر هیئت های مذهبی و مداحان در این وادی وارد شوند و در ایام محرم و صفر با توجه به مخاطبانی که دارند می تواند سبک زندگی فاطمی و علوی را به عنوان الگوی جامعه نشر دهند بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی با نشر زندگی فاطمی و علوی حل خواهد شد.

مسئول بسیج مداحان و هیئت های مذهبی استان قم  تأکید کرد: در کنار اشکی که در مراسم های محرم و صفر گرفته می شود سیره و سلوک اهل بیت خاصه قهرمان کربلا حضرت امام حسین(ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت زینب(س) به عنوان راوی کربلا تبیین شود در اینجا هیئت های مذهبی و مداحان نقش بسزایی دارند.

بختیاری تصریح کرد: یکی از اقشاری که در همه صحنه های اجتماعی، فرهنگی و سازندگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش آفرینی کردند هیئت های مذهبی بودند این نقش آفرینی از اول انقلاب تا کنون بوده است.


وی با اشاره به نقش هیئت های مذهبی در مبارزه با کرونا و کمک های مؤمنانه خاطرنشان کرد:  از ابتدای آغاز کرونا به جرئت می توان گفت که هیئت های مذهبی در خط مقدم مبارزه با کرونا در تهیه  بسته های بهداشتی و غذایی و توزیع آن و میان نیازمندان و افرادی که به سبب کرونا آسیب دیده بودند.

مسئول بسیج مداحان و هیئت های مذهبی استان قم عنوان داشت: در ایام کرونا سمت و سوی هیئت های مذهبی به سمتی پیش رفت که عزاداری ها  هدفمند باشد مهر تائید راهم رهبر معظم انقلاب به عملکرد هیئت ها زدند و از هیئت ها بابت فعالیت شان در ایام کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراسم های خود را به خوبی اجرا کردند تقدیر کردند.

بختیاری اضافه کرد: مراسم های محرم و صفر مانند سال گذشته که در ایام کرونا برگزار شد کاملاً با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود هیئت های مذهبی و عزاداران امام حسین(ع) تابع پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهند بود همواره مشاهده می کنیم که در این مراسم ها از ماسک استفاده شده و فاصله اجتماعی رعایت می شود امسال نیز با توجه به همین پروتکل‌ها مراسم های محرم و صفر برگزار می شود.

وی افزود: امسال نیز در کنار عزاداری های ایام محرم و صفر کمک های مؤمنانه توسط هیئت های مذهبی ادامه خواهد داشت تا قشر ضعیف جامعه که بابت کرونا آسیب دیدند از این کمک ها بهره مند شوند پیش‌قراول قانون‌مداری و رعایت اصول مصوب ستاد ملی کردند هیئت های مذهبی بودند و از این امتحان سربلند بیرون آمدند از این به بعد هم همین طور خواهد شد.



انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/27977
اخبار مرتبط

نظرات شما