موج پنجم کرونا در قم هنوز به‌ اوج نرسیده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برخلاف اخبار منتشر شده همچنان به‌قله پیک پنج نرسیده‌ایم و متاسفانه با عادی انگاری شاهد روند سینوسی این موج دراستان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،محبی روز چهارشنبه درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به‌بحران در سالن کرامت استانداری همچنین افزود: خوشبختانه به‌لحاظ رتبه بندی بیماری قم ۲ پله پایین‌تر آمده است و رتبه ۱۷ کشور را دارد و اگر در هفته آینده این روند ادامه داشته باشد می‌تواند وضعیت بهتر شود.

معاون علوم پزشکی قم با اشاره به‌نقشه کرونایی کشور تصریح کرد: دامنه موج پنج در حال انتقال به‌غرب و شمال غرب کشور است و در قم با توجه به‌وضعیت سینوسی که دارد دامنه این موج طولانی شده‌است.

محبی با اشاره به‌شلوغی مراکز تشخیص سرپایی کرونا استان در روزهای اخیر گفت: با توجه به‌اینکه در برخی وقت‌ها مراکز به‌دلیل ازدحام زیاد توان پاسخگویی نداشتند، سامانه نوبت دهی اینترنتی و تلفنی برای مراجعان راه اندازی شد و صرفا مادران باردار، افراد مسن و افرادی که برای بازگشت به‌کار نیاز به‌آزمایش دارند می‌توانند بدون نوبت قبلی به‌این مراکز مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: نوبت دهی اینترنتی مراجعه به‌مراکز تشخیص کرونا را کاهش داده است اما در بیمارستان‌ها و مراکز خصوصی افزایش مراجعه را داشته‌ایم.

 رئیس مرکز بهداشت قم بیان داشت: هفته گذشته حدود ۱۹ هزار آزمایش در قم انجام شد که بیش از چهار هزار و ۷۰۰ مورد آزمایش مثبت اعلام شد.

محبی همچنین افزود: طبق نمودارها موج پنجم همچنان ادامه دارد و امیدوار هستیم با همکاری مردم در هفته‌های آینده این موج را پشت سر بگذاریم.

وی یادآور شد: وی تاکنون ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ تَن در  قم دُز اول و ۹۲ هزار و ۱۰۸ تَن نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که در مجموع ۴۱۷ هزار و ۷۹۲ دُز واکسن  به‌واجدان شرایط تزریق شده‌است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/28447
اخبار مرتبط

نظرات شما