بیش از ۵۴۱ هزار نفر مسافرنوروزی در قم اسکان یافتند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: در تعطیلات نوروزی بیش از ۵۴۱ هزار مسافر در اماکن اقامتی استان اسکان یافتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از به‌ نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌ دستی قم، علیرضا ارجمندی پانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۱ با بیان این که اماکن اقامتی استان پس از دو سال محدودیت‌های کرونایی در ایام نوروز با حجم زیادی از مسافر روبرو شد، اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی ۵۴۱ هزار و ۷۲۶ مسافر در اماکن اقامتی استان اسکان یافتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ادامه داد: از این تعداد آمار اسکان، ۱۸۹ هزار و ۹۸۲ مسافر در اماکن تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی و ۳۵۳ هزار و ۸۶۴ مسافر در دیگر اماکن اقامتی شامل اماکن متبرکه، حرم مطهر حضرت معصومه (س) مسجد مقدس جمکران، حسینیه‌ها، امامزاده‌ها، مدارس، بوستان‌ها و… اقامت داشتند.

وی در ادامه عنوان کرد: تخت‌های اقامتی رسمی استان در نیمه اول نوروز ضریب اشغال بالای ۹۵ درصد و در نیمه دوم نوروز ضریب اشغال حدود ۶۰ درصدی را تجربه کرد.

ارجمندی گفت: ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی استان برای اسکان مسافران نوروزی ۲۹۳ واحد اقامتی با ظرفیت ۱۴۰۷۰ شامل ۳۶ هتل ۲۵ هتل آپارتمان، ۷۵ مهمانپذیر و ۱۵۷ خانه مسافر بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با اشاره به بازدید نظارتی مستمر از اماکن قامتی و گردشگری در نوروز ۱۴۰۱ ادامه داد: در تعطیلات نوروزی ۶۰۷مورد بازرسی از واحدهای اقامتی و گردشگری انجام شده که به صدور ۲۷۹ مورد تذکر، ۷۳ مورد اخطار، ۳۰ مورد پلمب و اخطار پلمب برای واحدهای متخلف ختم شده است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/32572
اخبار مرتبط

نظرات شما